کاهش وزن انگیزه یا هدف خیلی هاست. اما چطوری میشه سریع وزن کم کرد؟ ۱۹ تا روش سالم وجود داره تا سریع وزن کم کنین. این نکات رو به زندگی روزانتون اضافه کنین تا به سرعت خوش اندام بشین.

کاهش وزن انگیزه یا هدف خیلی هاست. اما چطوری میشه سریع وزن کم کرد؟ ۱۹ تا روش سالم وجود داره تا سریع وزن کم کنین. این نکات رو به زندگی روزانتون اضافه کنین تا به سرعت خوش اندام بشین.

۱۹ روش برای اینکه سریع وزن کم کنید (بخش دوم)

میوه و سبزیجات بخورین
در روز باید پنج وعده میوه و سبزی بخورین، اما بیشتر یا کم شدن این وعده ها به سن و جنس شما هم بستگی داره. زنان بین ۱۵ تا ۵۰ سال باید هفت تا هشت وعده مصرف کرده، در حالی که مردان باید هشت تا ده وعده بخورن. برای کسانی که بیشتر از ۵۰ سال سن دارن، هم زنان و هم مردان باید در طول روز هفت وعده میوه و سبزی مصرف کنین.

از کربوهیدارت های بد دوری کنین
کربوهیدارت های ساده (با نام مستعار کربوهیدارت بد) معمولا تصفیه یا فرآوری شده هستن تا حدی که مواد مغذی طبیعی و فیبر سالمشون رو از دست دادن. این مواد غذایی سرشار از کالری های غیرلازم هستن. اگه مقدار زیادی کربوهیدرات بد مصرف کنین پس به احتمال زیاد با مشکلات سلامتی مثل دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی، چاقی مواجه میشین. علاوه بر این، اونا هیچ ارزشی برای سیر شدن شما ندارن، و زودتر از چیزی که انتظارش رو دارین گرسنه میشین.

تمرینات اینتروال (HIIT) برای کاهش وزن
تمرینات HIIT تمریناتی هستن فقط ۲۰ دقیقه زمان میبرن(منهای جلسات گرم و سرد کردن).

از الکل دوری کنین
اگه میخواین وزن کم کنین و اندام متناسبی داشته باشین پس از مصرف الکل خودداری کنین.

مصرف پروتئین رو افزایش بدین
در هر وعده غذایی یا تنقلاتی، داخل بشقابتون سه اونس گوشت بدون چربی، آجیل و ماست کم چرب قرار بدین. یه رژیم غذایی سرشار از پروتئین بهتون کمک میکنه تا برای یه مدت زمان طولانی تر سیر بمونین و میل شدیدتون به مواد غذایی کاهش پیدا کنه.

افزایش فیبر
مطمئن شین که حداقل ۲۰ گرم فیبر هر روز مصرف میکنین. غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات دارای فیبر هستن. این منابع بهتون کمک میکنن که برای یه مدت زمان طولانی تری سیر نگه داشته بشین و در نهایت وزنتون کاهش پیدا کنه.

امگا ۳ برای کاهش وزن
دو تا دلیل برای فواید امگا ۳ برای کاهش وزن وجود داره:
-امگا ۳ جریان خون در ماهیچه ها رو در حین ورزش افزایش میده.
-امگا ۳ آنزیم هایی رو فعال میکنه که برای انتقال چربی به قسمتی از بدن که به انرژی نیاز دارن لازمه.

یوگا برای کاهش وزن
یوگا در دنیا خیلی محبوبه چون همه بدن رو تمرین میده. یکی از شکل های مدرن یوگا، یوگای قدرته که دارای انعطاف پذیری، قدرت ساختن و حرکات کاربردی میشه و میتونه با ایروبیک ترکیب بشه. سرعت این شکل از یوگا یکی از دلایل محبوبیتشه.

گیاهان برای کاهش وزن
تحقیقات نشون دادن که گیاهان و ادویه جات پتانسیل این رو دارن که سوخت و ساز بدن رو افزایش داده، و به کنترل وزن و بهبود کیفیت کلی یه رژیم غذایی کمک کنن. سعی کنین دارچین، زیره یا فلفل سیاه و … رو برای کاهش وزنتون امتحان کنین.

محصولات لبنی کم چرب
برای محصولات پرچرب معمولا جایگزین های کم چرب در بازار موجود هستن. این محصولات تقریبا همون مقدار مواد مغذی موجود در محصولات پرچرب رو دارا هستن. فقط درصد چربی ها کاهش پیدا میکنه. خامه، شیر، پنیر و ماست کم چرب همیشه در دسترس هستن. این مواد گزینه های خوبی برای افرادی هستن که میخوان وزن کم کنن.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه