کاهش وزن انگیزه یا هدف خیلی هاست. اما چطوری میشه سریع وزن کم کرد؟ ۱۹ تا روش سالم وجود داره تا سریع وزن کم کنین. این نکات رو به زندگی روزانتون اضافه کنین تا به سرعت خوش اندام بشین.

کاهش وزن انگیزه یا هدف خیلی هاست. اما چطوری میشه سریع وزن کم کرد؟ ۱۹ تا روش سالم وجود داره تا سریع وزن کم کنین. این نکات رو به زندگی روزانتون اضافه کنین تا به سرعت خوش اندام بشین.

۱۹ روش برای اینکه سریع وزن کم کنید (بخش اول)

غذاهای چربی سوز
خوردن غذاهای چربی سوز یکی از روش های کاهش وزن سریعه. غذاهایی که سوخت و ساز بدن رو افزایش میدن به نوبه خود به روند کاهش وزن سرعت میدن. حبوبات، سیب، گردو، زنجبیل، فلفل ها، جو، چای سبز و آب برخی از مواد غذایی هستن که میتونین به رژیمتئن اضافه کنین تا سریع وزن کم کنین.

ورزش کنین
ورزش به همراه رژیم غذایی نقش مهمی در کاهش وزن بازی میکنه. زومبا، کیک بوکسینگ، دوچرخه سواری و .. رو شروع کرده تا سریع وزن کم کنین.

تمرینات کاردیو (یا قلبی)
تمریناتی که ضربان قلب رو بالا برده و برای مقدار قابل توجهی از زمان بالا نگه میداره میگن کاردیو.
کاردیو رایج ترین شکل از ورزش های کاهش وزنه. این تمرین خیلی موثره و ضربان قلب و سوخت و ساز رو که عناصر کلیدی کاهش وزن هستن رو بالا میبره. میتونین تمرینات گردشی (حرکات هوازی یا قدرتی که بدون وقفه و پشت سر هم انجام میشن)، وزنه زدن، تمرینات پله ای، شنا، طناب زدن، تنیس، آهسته دویدن و بارفیکس رو امتحان کنین.

تمرین با وزنه
یه روش بسیار موثر برای تناسب اندام مخصوصا وقتی که به میانسالی میرسین تمرین با وزنه است. با افزایش سن، میزان سوخت و ساز بدن کاهش پیدا میکنه. از طریق تمرین با وزنه ما عضله های بیشتری میسازیم و از کند شدن سوخت و ساز جلوگیری میکنیم چون ماهیچه ها کالری ها رو میسوزونن. میتونین در باشگاه وزنه بزنین یا اینکه وزنه بخرین و توی خونتون ورزش کنین. اما بهتره بدونین که تمرین با وزنه یکی از بهترین ورزش ها برای کنترل وزن و تقویت سیستم ایمنی بدنتونه.

برای کاهش وزنتون صبحانه بخورین
یه صبحانه حاوی پروتئین و فیبر بالا درست کنین، طوری که در طول روز بدون نیاز به وعده های اضافی احساس سیری و انرژی داشته باشین.

خوب بخوابین
هر روز به اندازه کافی بخوابین تا وزن کم کنین. عادات نامناسب خواب میتونه برنامه کاهش وزنتون رو خراب کنه به این صورت که کمبود خواب گرلین بیشتری در بدنتون تولید میکنه که منجر به میل شدیدتری به شکر و غذاهای چربی ساز دیگه میشه. علاوه بر این، الگوی خواب نامناسب تولید هورمون رو تغییر میده و باعث ایجاد چربی شکم میشه.

گام شمار برای کاهش وزن
یه گام شمار دستگاهی منحصر به فرد برای شمارش تعداد قدمهاییست که برمیدارین و کمک میکنه به اینکه خودتون رو ارزیابی کنین که چقدر به برنامه ای که در نظر داشتین نزدیک شدین. شاید ارزیا��ی مراحلی که طی میکنین سخت باشه اما گام شمار به صورت اتوماتیک قدم ها رو میشماره و به نظارت پیشرفت و تکمیل هدف روزانتون (۱۰۰۰۰ قدم) کمک میکنه.

۴۵ دقیقه پیاده روی برای کاهش وزن
خیلی مهمه که برای بیشتر از ۳۰ دقیقه در روز پیاده روی کنین. پیاده روی ۳۰ دقیقه ای باعث میشه وزنتون زیاد نشه اما پیاده روی ۴۵ دقیقه ای کمک میکنه که وزن کم کنین.

وعده های غذایی کوچیک بخورین
وعده های غذاییتون رو در فواصل منظم مصرف کرده و به جای سه وعده بزرگ، شش وعده کوچیک بخورین. از هیچکدوم رد نشین. رد کردن یا نامنظم خوردن وعده های غذایی میتونه مشکلات زیادی برای سلامتی مثل نفخ بوجود بیاره (جدای از اینکه برنامه کاهش وزنتون رو هم خراب میکنه).
نکته: به اندازه کافی آب بخورین.

ادامه داره…

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه