جای تعجب نداره که اغلب بزرگسالان بیش از نیمی از روزشونو صرف کار کردن میکنن. اگه شما در یه دفتر کار میکنین، احتمالا ساعت زیادی از روزتونو پشت میز نشستین و یا با کامپیوتر کار میکنین.

جای تعجب نداره که اغلب بزرگسالان بیش از نیمی از روزشونو صرف کار کردن میکنن. اگه شما در یه دفتر کار میکنین، احتمالا ساعت زیادی از روزتونو پشت میز نشستین و یا با کامپیوتر کار میکنین. احتمالا درباره اینکه چگونه اون زمان صرف شده برای سلامتی‌تون مضره، یه اطالاعاتی دارین ( حتی اگه قبل از کار و یا بعدش ورزش کنین ) گزارش هایی درباره ” بیماری نشسته ” طی چند سال اخیر به گوشتون رسیده.
خبر خوب اینه که لازم نیست که جنب و جوشتونو زیاد کنین، به خصوص اگه اهل ورزش روزانه باشین. لازم نیست برای سلامتی هر ساعت بدوین، فقط از جاتون بلند شین و بایستین، هر ساعت و یا بیشتر برای چند دقیقه حرکات کششی انجام بدین.

۱۰ راه برای اینکه سر کار ساکن و بی حرکت نباشید ( بخش اول )

ورزش صندلی
معمولا هرکس هنگامی که مشغول انجام ورزش های کششی پا و یا ورزش های عضلات پشت بازو پشت میزش هست درباره اونچه که همکارانش فکر میکنن نگرانه. اما چیزی که واقعا براتون مهمه، سلامتی شماست و یا فکری که همکاراتون درباره شما میکنن؟؟ به علاوه اگه شما به همکاراتون توضیح بدین که چه کاری انجام میدین و چرا اون کارو میکنین، اونا هم از قضاوت کردن دست برمیدارن و حتی ممکنه به شما ملحق بشن. تمرینات نشسته مثل ورزش عضلات پشت بازو، ورزش های کششی شانه و یا خم کردن ساده ی مچ پاهاتون باعث افزایش فعالیت روزانه‌تون میشه و همچنین به کاهش درد عضلانی و خشکی مفاصل کمک میکنه.

از آسانسور استفاده نکنین
میدونم، میلیون بار شنیدین که از آسانسور استفاده نکنین و از پله ها بالا برین. اما به جای فکر کردن به اون، بهش عمل کنین. بهونه هایی مثل اینکه: امروز هوا گرمه، کیفم خیلی سنگینه و یا اینکه من امروز صبح باشگاه بودم، رو نیارین. اصلا مسئله ای نیست، بدنتون به فعالیت بیشتری نیاز داره. و گاه به گاه از پله استفاده نکنین، بلکه هرروز این کارو انجام بدین، هرموقع که وارد ساختمون میشین از پله ها بالا برین.

پیاده روی خودتونو اضافه کنین
افزایش فعالیت روزانه ی شما باعث میشه که خلاق تر بشین. تو هر شرایطی باید به این موضوع فکر کنین که چجوری حرکتتون رو افزایش بدین. چندتا ایده: اگه از وسایل نقلیه عمومی استفاده میکنین، زودتر پیاده بشین و بخشی از مسیر رو راه برین، ماشینتونو نزدیک در پارک نکنین که مجبور باشین مسیری رو پیاده برین و حتی میتونین رفتن به سرکار با دوچرخه رو هم آزمایش کنین.

زمان استراحت برای خودتون داشته باشین
وقتی که پشت میز کارتون نشستین و شروع به کارتون میکنین، احتمالش خیلی کمه که از جاتون بلند بشین و یا حرکت کنین مگه اینکه برای خودتون یه زنگ ساعت گذاشته باشین که بهتون یادآوری کنه. سعی کنین برنامه ریزی برای استراحت خودتونو داخل تقویمتون یادداشت کنین، مثلا یه جلسه، یا تماس تلفنی و یا یه زنگ ساعت روی گوشیتون بذارین که هر ۶۰ دقیقه و یا ۹۰ دقیقه براتون عادت بشه که از جاتون بلند بشین و از میزتون دور بشین، حتی اگه شده در حد یک ایستادن و کشش باشه.

ادامه دارد…

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه