یوگا ورزشیه که اثرات زیادی بر ذهن و بدن داره.این ورزش حدود ۵۰۰۰ سال پیش توسط راهبه ها انجام میشد.

یوگا ورزشی که اثرات زیادی بر ذهن و بدن دارد

یوگا ورزشیه که اثرات زیادی بر ذهن و بدن داره.این ورزش حدود ۵۰۰۰ سال پیش توسط راهبه ها انجام میشد. اگرچه منشا این ورزش در شرق بوده اما در حال حاضر در غرب رواج داره. در حقیقت دنیای غرب یوگا رو به عنوان یک روند دنبال میکنه. علم پزشکی نیز اثرات مثبت یوگا رو بر بدن و ذهن ثابت کرده.
یوگا باعث گسترش نظم و انضباط بیشتری در تمام جنبه های زندگی میشه. از جمله: عادات غذایی، نظافت، روابط، رفتار، شخصیت و حتی رابطه ی جنسی. یوگا به معنی به هم پیوستنه، بنابراین اصل اینه که بدن، ذهن و روح بهم متصل بشن. سه حوزه یوگا عبارتند از: آسانا(بدن)، پرانایاما(تنفس) و مراقبه(ذهن و روح).
شناخت وضعیت بدنی، سبک، روش و اجرای اونها در یوگا کاربردی و بسیار مهمه. داشتن اطلاعاتی درباره انواع گوناگون یوگا نیز ضروریه. برخی از انواع به شرح زیر است:
وین یاسا: این تمرین برای گرم کردن و آمادگی بدن برای مراحل بعد انجام میشه. اول از همه سلام و درود به خورشید و بعد از اون هماهنگ شدن تنفس با همراهان.
آشتانگا: متمرکز روی بدنه و شامل یک سری از ژست های مختلف یوگا هست.
هاتها: جنبه فیزیکی یوگا
کاندالینی: این تمرین در اتاقی به درجه حرارت ۹۵ تا ۱۰۰ درجه انجام میشه، بنابراین یوگای داغ یکی دیگر از اسامی این نوع میباشد.
بیکرام: این یک تمرین تخصصی یوگا برای هر فرد به طور جداگانه است که تمرین فقط مناسب خود شخص هست.
رسترواتیو(مقوی): حالت خاصیه که وقتی بدن در حالت ریلکس و راحت قرار داره از اون محافظت میکنه.
یین یوگا: حرکات کششی بدن
ساواسانا: آخرین حالت در کلاس یوگا که حالت استراحت و آرامشه.
مکان و زمان مناسب، لباس ودقت رژیم غذایی برای انجام یوگا ضروریه. مکان باید بی سر و صدا و آرام باشه. بهترین زمان صبح زود یا شب و ترجیحا بدون غذاست. دوره نیز باید ثابت باشه. اگر کسی تمرین یوگا رو برای ۱۵ دقیقه انجام میده روزبعد نباید کمتر از این زمان تمرین داشته باشه.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه