آیا براتون پیش اومده که بیشتر روزها سرما خورده باشین و تب کنین حتی وقتایی دائم دستاتون رو میشورین و یه رژیم غذایی مناسب هم دارین؟ اگه بیشتر روزها بیمارین شاید سیستم ایمنی بدنتون در معرض خطره.

آیا براتون پیش اومده که بیشتر روزها سرما خورده باشین و تب کنین حتی وقتایی دائم دستاتون رو میشورین و یه رژیم غذایی مناسب هم دارین؟ اگه بیشتر روزها بیمارین شاید سیستم ایمنی بدنتون در معرض خطره.
همه ما با سطوح مختلف ایمنی متولد میشیم، اما بعضی عوامل خارجی میتونن سیستم ایمنی بدن ما رو با بالا رفتن سن ضعیف کنن. ما به برخی از دلایلی که ممکنه باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن میشن اشاره میکنیم، این دلایل کمتر شناخته شده هستن:

چیزهای عجیبی که سیستم ایمنی بدن شما رو تضعیف میکنند! +راه حل

آلودگی هوا
گرد و غبار و دود به هیچ وجه برای سیستم ایمنی بدن ما خوب نیست. هوای آلوده مانع سلول های T که نقش حیاتی در واسطه با سلول های ایمنی دارن میشه. ایجاد مانع برای سلول های T التهاب در بدن رو افزایش میده.
راه حل: دهانتون رو با یه دستمال یا ماسک بپوشونین تا از استنشاق گازهای سمی جلوگیری کنین. اگه در شهری زندگی میکنین که آلودگی خیلی زیادی داره برای منزلتون یه تصفیه هوا بخرین.

نشستن در تمام روز
کار پشت میزی متابولیسم بدن رو کند میکنه. کند شدن متابولیسم جذب مواد مغذی که بدن برای تقویت سیستم ایمنی نیاز دا��ه رو کاهش میده.
راه حل: اگه کارتون طوریه که باید به طور مداوم پشت میز بشینین، سعی کنین برای استراحت از جاتون بلند شین و در دفتر کارتون یه مقدار راه برین تا ماهیچه هاتون فعال بشن.

محصولات آرایشی سمی
رژ لب، پنکیک و کرم پودر شما فقط موضعی کار نمیکنن. اونا در طول روز توسط پوست جذب بدن میشن. موادی مثل سدیم لوریل مصنوعی که سمی است، برای سیستم ایمنی بدن هم بیگانه است. این مواد شیمیایی یه دیوار دفاعی داخلی در بدنتون درست میکنن.
راه حل: سعی کنین که آرایشتون همیشه یه ظاهر طبیعی بهتون بده و غلیظ آرایش نکنین. محصولات آرایشی رو انتخاب کنین که مواد شیمیایی کمتری داشته باشه. محصولات گیاهی میتونن جایگزین مناسبی برای محصولات شیمیایی زیبایی باشن.

افراط در مواد غذایی بد
آرد تصفیه شده یا سفید در نان پخته شده مانع سلول های T و سلولهای C که برای مبارزه با عفونت لازم هستن میشه.
راه حل: به جای آرد تصفیه شده از غلات سبوس دار که سرشار از فیبر هستن استفاده کنین تا سیستم ایمنی بدنتون تقویت بشه.

کمبود خواب
وقتی که خواب هستین بدنتون ملاتونین تولید میکنه. بدون سطح مناسب ملاتونین، سیستم ایمنی نمیتونه به اندازه کافی گلبول سفید (که با بیماری ها مبارزه و بدن رو ترمیم کرده و باکتری های مضر رو نابود میکنه) تولید کنه.
راه حل: سعی کنین که هر شب حداقل هفت تا هشت ساعت بخوابین. این برنامه خواب رو حتی آخر هفته ها هم حفظ کنین.

استرس
استرس مزمن علت بسیاری از بیماری ها و ویران شدن سیستم ایمنی بدنه. استرس باعث افزایش تولید کورتیزول (که سطح هورمون ها رو کاهش میده) میشه. نوسان در هورمون ها سیستم ایمنی بدن رو بهم میزنه.
راه حل: از روشهای کاهش استرس مثل یوگا، ماساژ، آروماتراپی استفاده کنین تا کورتیزول رو به سطح عادیش برگردونه.

کمبود چربی های سالم
چربی های سالم که در ماهی و آجیل پیدا میشن برای سلامتی اونطوری که چربی های ترانس و اشباع شده مضر هستن، تهدید برای بدن ندارن. این چربی ها اثرات ضدالتهابی داشته و باعث میشن سیستم ایمنی بدن بهتر مدیریت بشه.
راه حل: مصرف ماهی های چرب، بادام و دیگر منابع اسیدهای چرب امگا۳ رو افزایش بدین.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه