روزای کاری حتی بدون اینکه قرار باشه با کسلی بعدازظهرها کنار بیایم، به اندازه کافی طولانی به نظر می‌رسن. راه‌هایی وجود دارن که می‌تونین با استفاده از اونها انرژی خودتون رو طی ساعتهای بعدازظهر حفظ کنین تا ادامه روز سخت و طاقت‌فرسا به نظر نیاد.

روزای کاری حتی بدون اینکه قرار باشه با کسلی بعدازظهرها کنار بیایم، به اندازه کافی طولانی به نظر می‌رسن. راه‌هایی وجود دارن که می‌تونین با استفاده از اونها انرژی خودتون رو طی ساعتهای بعدازظهر حفظ کنین تا ادامه روز سخت و طاقت‌فرسا به نظر نیاد. فقط یادتون باشه که برای اجرای بعضی از این توصیه باید چند تا تغییر ساده توی عادتهای روزانه‌تون ایجاد کنین.

چگونه می‌توانید انرژی خود را در ساعات بعدازظهر حفظ کنید

با گوش دادن به موسیقی انرژی‌بخش و زمزمه کردن ترانه‌ها، ذهن خودتون رو بیدار نگه دارید. اگر طرف‌دار موسیقی دهه ۸۰ هستین، آهنگ‌هایی از اون دوره رو پخش کنین که حال‌تون رو بهتر می‌کنه و باعث نشاط‌ شما می‌شه. اگه توی محیط کار نمی‌تونین با صدای بلند به موسیقی گوش بدین، از هدفون استفاده کنین و شاهد باشین که چطور انگیزه و انرژی‌تون برای ادامه کار افزایش پیدا می‌کنه. در هر حال مراقب باشین که موسیقی باعث مختل شدن تمرکز شما نشه.

با خوردن وعده‌های کوچیک غذایی و مصرف میان‌وعده‌ها و اسنک‌ها، از کاهش شدید مواد غذایی در بدن و در نتیجه کسالت جلوگیری کنین. یعنی در روز حدود ۶ وعده غذایی سبک صرف کنین. صبحانه رو مفصل‌تر برگزار کنین تا انرژی لازم برای روز رو به دست بیارین، اما ناهار و شام رو سبک انتخاب کنین. برای ناهار، غذاهای حاوی مقدار زیادی کربوهیدارت و قند نخورین چون این مواد باعث می‌شن بازدهی و سرزندگی شما در ادامه روز کاهش پیدا کنه.

برای ساعت‌های بعدازظهر، اسنکی انتخاب کنین که قند کم و مواد مغذی زیادی داشته باشه، مثل ماست بدون چربی، مخلوط خشکبار، ورقه‌های نازک سیب با کمی کره بادام‌زمینی، یا انواع برشتوک‌‎های مخصوص صبحانه که در طول روز هم می‌شه ازشون استفاده کرد. توت خشک هم می���تونه خوراکی انرژی‌بخشی برای اواسط روزتون باشه.

همراه قهوه بعداظهرتون، یک یا دو تکه کوچیک شکلات تلخ بخورین. شکلات تلخ منبع سرشار فلاونوئید محسوب می‌شه که به طور طبیعی سطح سلامت بدن رو ارتقا می‌ده. فقط یادتون باشه که توی مصرف شکلات تلخ زیاده‌روی نکنین و جانب اعتدال رو رعایت کنین.
با نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز به جنگ کسالت بعدازظهر برین. وقتی بدن شما به اندازه کافی آب دریافت کرده باشه، انرژی بیشتری هم داره. مقدار کافئین مصرفی خودتون را محدود کنین، چون این ماده مانع آب‌رسانی به بدن می‌شه. از نوشیدنی‌های انرژی‌زا هم دوری کنین چون اونها فقط برای مدت کوتاهی انرژی شما رو بالا می برن و بعد از اون کاملاً خسته و بی‌انرژی می‎شین.
برای انرژی گرفتن طی ساعتهای بعدازظهر، یه فنجون چای سیاه برای خودتون درست کنین. تحقیقات نشون داده که چای به کاهش استرس و سرعت بخشیدن به روند بازیابی انرژی بدن خیلی کمک می‌کنه.

آب سردی به صورت و گردن خود بزنین و استرس روز رو از بین ببرین.

چند لحظه رو صرف تمرینات کششی و تنفس عمیق کنید. این کار فقط چند ثانیه طول می‌کشه، اما احساس فوق‌العاده‌ای که بعد از تمرین کششی پیدا می‌کنین، می‌تونه به شکل غیرمنتظره‌ای انرژی‌بخش باشه.

چند لحظه دست از کار بکشید و با دوستها و همکارهاتون گپی بزنین. معاشرت یه راه عالی برای انرژی گرفتن و سرزندگیه حتی اگه چند دقیقه کوتاه باشه. این کار باعث می‌شه فکر و ذهن‌تون از وضعیت‌های استرس‌زا منحرف بشه و خندیدن هم حال شما رو بهتر می‌کنه.

برای قدم زدن برین بیرون، مخصوصاً اگه اون بیرون یه روز قشنگ و خوبه. هوای تازه به شما نشاط و انرژی و انگیزه می‌ده. یه پیاده‌روی کوتاه باعث تپش قلب شما و گردش بهتر خون می‌شه و بدن شما دیگه احساس کسالت نمی‌کنه. اضافه کردن تمرینات سبک ورزشی به برنامه روزانه بعدازظهرها باعث می‌شه روز بهتری رو بگذرونین. طوری برنامه‌ریزی کنین که صبح‌ها بتونین به باشگاه ورزشی برین تا انرژی بیشتری برای باقی روز داشته باشین. تمرینهای مخصوص تقویت عضله قلب یا یوگا باعث افزایش استقامت و نیروی حیاتی شما می‌شه و در عین حال استرس شما رو هم کاهش می‌ده.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :