ورزش کردن در هر زمانی از روز برای فعال بودن خوبه اما اگر میخواین یک برنامه ی منظم و سالم برای خودتون ترتیب بدین , در نظر گرفتن یک سری فاکتورها میتونه کمکتون کنه تا بهترین زمان ورزش کردن و برای خودتون در نظر بگیرین.

چگونه بهترین زمان را برای ورزش کردن انتخاب کنیم؟

ورزش کردن در هر زمانی از روز برای فعال بودن خوبه اما اگر میخواین یک برنامه ی منظم و سالم برای خودتون ترتیب بدین , در نظر گرفتن یک سری فاکتورها میتونه کمکتون کنه تا بهترین زمان ورزش کردن و برای خودتون در نظر بگیرین.

اول به این فکر کنین که شما چه تیپ شخصیتی هستین . مخصوصا ببینین که آیا شما جزء اون آدمایی هستین که شب زود میخوابن و کله‌ی سحر بیدار میشن یا اینکه شب و تا نصف شب بیدارینو صبح ها خواب؟ اگر زمان خوابتونو بدونین اونوقت میتونین ایده های بهتری در مورد بدن خودتون بدین و متوجه بشین بدنتون چه زمانی از روز رو بیشترین تمایل به ورزش داره؛ صبح زود, در طول روز و یا عصر و شب.

دوم برنامه های روزانه‌تون رو در نظر بگیرین . چه زمانی از روز سرتون شلوغ‌تره؟ و کی معمولا کارای مهمتونو انجام میدین؟ سعی کنین برنامه ورزشیتونو قبل و یا حداقل بین کاراتون بذارین اگر میتونین. بعضی افراد میخوان که ورزش رو اول از هر کاری نگذارن و پایان روز انجام میدن چون گرفتارن.

حالا در مورد این فکر کنین که شما در چه زمانی از روز انرژی بیشتری دارین. برای اکثر افراد این زمان معمولا صبح بعد از یک خواب خوب در شبه؛ بعد از یک کار طولانی , ماموریت , یا بیرون از شهر بودن ممکنه که بیشتر احساس کلافگی کنین تا اینکه ورزش رو هدف قرار بدین. اما از طرفی بعد از یک روز شلوغ ویا بهتر بگم پر استرس ورزش کردن میتونه کمک خوبی برای کم کردن فشار از روی شما باشه.

مکان ورزش کردنتون هم مهمه؛ خونه‌تون بهترین مکان برای ورزش کردنه اگر تجهیزات ورزشی دارین, اما اگر باشگاه ورزشی‌ای تو نزدیک خونه‌تون یا تو مسیر برگشتنتون از کار هست, اون هم میتونه جای خوبی باشه برای گرفتن فشار کار از شما.

یک ساعت مشخص کنین و برای یک هفته سر همون ساعت برنامه رو اجرا کنین. اگر موفق شدین و تونستین هر روز هم کار کنین و هم ورزش , این رو به صورت عادت در بیارین و همیشه انجامش بدین.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه