استفاده از فعالیت های تفریحی میتونه باعث بشه که وزن اضافی بدنتون کمتر شده و بدون داشتن استرس تناسب اندام پیدا کنین. درسته که رفتن به سالن ورزشی و تمرینات منظم یه راه خوب برای کاهش وزنه، اما گاهی اوقات کمی استراحت و دور شدن از روال عادی تمرینات میتونه براتون خوب باشه. چند تا ورزش لذتبخش هستن که میتونین توی اوقات فراغت انجام بدین مثل دوچرخه سواری و اسکیت که باعث میشن در زمان کوتاهی کالری بسوزونین. در هر حال هر کدوم از این ورزش ها باید با گرم کردن و تمرینات کششی همراه باشن تا حداکثر بهره وری رو ...

استفاده از فعالیت های تفریحی میتونه باعث بشه که وزن اضافی بدنتون کمتر شده و بدون داشتن استرس تناسب اندام پیدا کنین. درسته که رفتن به سالن ورزشی و تمرینات منظم یه راه خوب برای کاهش وزنه، اما گاهی اوقات کمی استراحت و دور شدن از روال عادی تمرینات میتونه براتون خوب باشه. چند تا ورزش لذتبخش هستن که میتونین توی اوقات فراغت انجام بدین مثل دوچرخه سواری و اسکیت که باعث میشن در زمان کوتاهی کالری بسوزونین. در هر حال هر کدوم از این ورزش ها باید با گرم کردن و تمرینات کششی همراه باشن تا حداکثر بهره وری رو براتون به ارمغان بیارن. ما چندتا از این روشهای جالب و سرگرم کننده رو براتون میگیم.

چگونه با روش های جالب و سرگرم کننده کالری بسوزانید!

بسکتبال: یه روش جالب برای داشتن تناسب اندام و از بین بردن کالری های اضافه اینه که جلسات بسکتبال رو با خانواده و دوستانتون ترتیب بدین. بازی بسکتبال یه روش ساده و موثر برای بهبود انعطاف پذیری و سطح استقامته. دویدن و تغییر جهت سریع در طول بازی به سفت شدن عضلات و از دست دادن کالری کمک میکنه. به طور متوسط وقتی برای یک ساعت بسکتبال بازی کنین حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ کالری میسوزونین.

تنیس: این بازی جالب فرصت بزرگی براتون فراهم میکنه تا در حالی که دارین سرعت، قدرت و زمان واکنشتون رو بهبود میدین، کالری های اضافه رو هم بسوزونین. تمرین مداوم تنیس به مدت یک ساعت باعث میشه که حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ گرم کالری بسوزونین.

دوچرخه سواری در فضای باز: در مقایسه با دوچرخه سواری در فضای بسته، اگه در فضای باز و بیرون از خونه دوچرخه سواری کنین در واقع اندامتون رو بیشتر به چالش میکشین چون در مسیرهای دشوار هم دوچرخه سواری میکنین. مقدار کالری که میسوزونین بستگی داره به سرعت و مسیری که شما درش قرار دارین. به طور متوسط، دوچرخه سواری برای کمتر از ده مایل در ساعت ۳۷۲ کالری، ۱۲ مایل در ساعت ۷۴۵ کالری و بالای ۲۰ مایل در ساعت حدود ۱۱۱۷ کالری میسوزونه. اگرچه، این بازی زیاد به بالا تنه کمک نمیکنه اما برای ماهیچه های پایین تنه عالیه.

شنا: یه تمرین عالی برای کل بدن! شنا میتونه به کاهش وزن و تناسب اندام کمک کنه. در مورد شنا، کالری که میسوزونین بستگی به نوع شنا و سرعتیه که دارین. به عنوان مثال، در کرال پشت بالای ۴۱۳ تا ۶۵۱ کالری، کرال سینه ۵۹۰ تا ۹۳۱ کالری، شنای پهلو ۴۷۲ تا ۷۴۵ کالری و شنای پروانه ۶۴۹ تا ۱۰۲۴ کالری میسوزونین.

طناب بازی: ساده ولی موثر! طناب زدن برای چند دقیقه میتونه به طور شگفت انگیزی به کاهش وزنتون کمک کنه و چی از این بهتر!! این بازی برای کل بدن مفیده و باعث هماهنگی دست و بدن میشه. همونطوری که به تدریج در این فعالیت استاد میشین، میتونین با استفاده از الگوهای دیگه خودتون رو به چالش بکشین مثلا مراحل سرعت یا شکل طناب بازی رو عوض کنین. در سطوح متوسط میتونین در عرض یک ساعت طناب بازی بیشتر از ۹۳۱ کالری بسوزونین.

آهسته دویدن: دویدن یکی دیگه از راه های ایده آل برای فعالیت کل بدنه و کالری های ناخواسته رو از بین میبره. میتونین برای اینکه بیشتر خودتون رو به چالش بکشین در راه های ناهموار و شیب دار بدوید.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه