زمانهای خاصی وجود داره که به هیچ وجه نباید ورزش کنین. وقتی که نمیتونین با خیال راحت تمرین کنین و اونو متوقف میکنین، لازم نیست که خودتون رو بخاطر تنبل بودن سرزنش کنین.

زمانهای خاصی وجود داره که به هیچ وجه نباید ورزش کنین. وقتی که نمیتونین با خیال راحت تمرین کنین و اونو متوقف میکنین، لازم نیست که خودتون رو بخاطر تنبل بودن سرزنش کنین.
گاهی ما اینقدر مشغول تلاش برای کاهش وزن و تناسب اندام هستیم که این زمانها رو که باید ورزش کردن رو متوقف کنیم نادیده میگیریم. از این زمانها بگذرین و بدونین که مشکلی نیست تا به باشگاه یا پارک نرین.

چه زمانهایی نباید ورزش کنید

وقتی بیمار هستین
وقتی از نظر جسمی بیمار هستین ، حتی اگه یه سرماخوردگی ساده باشه باید از ورزش کردن خوددرای کنین. در طول یه بیماری سیستم ایمنی بدنتون ضعیفتره و ورزش بیشتر بهش فشار میاره. از همه بدتر اینه که ورزش کردن وقتایی که مریض هستین میتونه منجر به آسیب دیدگی بشه چون سطح انرژی و تمرکزتون ۱۰۰ درصد نیست. مثلا یه نفر در کلاس ایروبیک ممکنه غش کنه!

وقتی که مضطرب و خسته هستین
همه ی آدما روزایی رو دارن که حوصله رفتن به باشگاه رو ندارن، اما یه وقتایی هست که بدن میخواد استراحت کنه. خودتون رو به خاطر اینکه نمیتونین به باشگاه برین مجازات نکنین. حتی اگه فکر میکنین ورزش باعث میشه روحیتون عوض شه، گاهی اشکالی نداره که فقط استراحت کنین.

وقتی که آسیب دیده هستین
هرگونه آسیبی باعث میشه که برنامه تناسب اندامتون تا زمانی که به طور کامل درمان بشین کنسل بشه. زمانی که آسیب دیده هستین خودتون رو وادار به ورزش کردن نکنین چون بیشتر به بدنتون صدمه میزنین. اگه بیشتر از یه روز از آسیب دیدگیتون میگذره از یه متخصص کمک بگیرین.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه