حتما میدونین که کافئین سرحال نگهتون میداره، اما شاید یه چیزیو متوجه نشین، و اون اینه که قهوه و نوشابه تنها عاملان نیستن.

چند ماده غذایی که خوابتون رو خراب میکنن

کافئین
حتما میدونین که کافئین سرحال نگهتون میداره، اما شاید یه چیزیو متوجه نشین، و اون اینه که قهوه و نوشابه تنها عاملان نیستن. برخی داروها هم حاوی کافئین هستن مثل خیلی از چای ها و مکمل های تمرینات ورزشی. اگه به کافئین حساسیت دارین، از مواد غذایی یا داروهایی که کافئین دارن دوری کنین و یا اگه حتما باید داروی خاصی رو مصرف کنین که بیدار نگهتون میداره ۸ ساعت قبل از خواب ازش استفاده کنین.

فرآورده های تخمیری
تیرامین، یه اسید آمینویی است که در فرآورده های تخمیری پیدا میشه، این ماده مغز رو تحریک کرده و در نتیجه میتونه شب بیدار نگهتون داره. پنیرها، ماهی دودی، کالباس گوشت و… همگی این ماده رو دارن. پس سعی کنید قبل از خواب از مواد غذایی تازه استفاده کنین.

مایعات
آب برای کاهش وزن و سلامتی خیلی عالیه، اما میتونه باعث بشه نیمه شب برای دستشویی رفتن بیدار شید! وقتی نیمه شب از خواب بیدار میشین، سیکل خوابتون بهم میریزه و کمتر امکان داره به مرحله خواب REM برید. سعی کنین از نوشیدن مایعات ۶۰ تا ۹۰ دقیقه قبل از خوابیدنتون پرهیز کنین تا مطمئن شین که تمام شب رو در رختخواب میگذرونین.

گوجه فرنگی
هر ماده غذایی که اسید زیادی داشته باشه میتونه باعث سوزش معده و ناراحتی در طول شب بشه، از جمله غذاهای حاوی گوجه فرنگی و یا ادویه دار. برای جلوگیری از معده درد و بیخوابی، توصیه میشه که حداقل سه ساعت قبل از رفتن به رختخواب از خوردن این نوع غذاها پرهیز کنین.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :