این مطلب رو بخونین تا با یکی از موثرترین روشهای کاهش وزن آشنا بشین.

این مطلب رو بخونین تا با یکی از موثرترین روشهای کاهش وزن آشنا بشین.
طبق آخرین تحقیقات، بالا رفتن از پله ها یکی از بهترین روشهای سوزوندن کالری و تقویت قلب در نظر گرفته میشه. براساس یه بررسی بریتانیایی، بالا رفتن از پله ها به طور مستقیم با خطر ابتلا به بیماری های قلبی در ارتباطه.
گفته میشه که کسی که اضافه وزن داره میتونه با بالا رفتن از دو رشته پله در یک روز برای یکسال تا ۱۲ پوند وزن کم کنه.
به نظر میرسه فقط فعالیت های سنگینی مثل کشیدن کنده درخت یا دوی سرعت میتونن در هر دقیقه انرژی خیلی بیشتری نسبت به بالا رفتن از پله ها بسوزونن.
بالا رفتن از پله ها به طور منظم یه تمرین متراکمی مفید برای ورزش قلبی عروقیه.

چرا بالا رفتن از پله ها مهم است؟

  • کالری بیشتری بسوزونین: بالا رفتن از پله ها ماهیچه های بزرگتون رو درگیر کرده تا مکررا وزن بدنتون رو قدم به قدم بالا بکشه. بنابراین از ماهیچه هاتون برای حمل وزنتون استفاده کنین.
  • تلاش قلبتون رو افزایش میده: این ورزش ضربان قلب رو فورا بالا میبره و در نتیجه منافع قلبیتون رو به حداکثر میرسونه.
  • قدرت عضلانی رو افزایش میده: بالا رفتن از پله ها بهترین راه برای بالا بردن قدرت عضلاته.
  • به بدن شکل میده: این ورزش چون ماهیچه های اصلی در پایین تنه، ماهیچه های سرین، عضلات عقب ران، عضلات چهار سر ران و ماهیچه ساق پا رو درگیر میکنه به بدنتون شکل میده.
  • تاثیرات تمرین رو پایین میاره: وقتی دارین از پله ها بالا میرین لازم نیست که خیلی عرق کنین، فقط تعداد کمی پله، هر روز بهتون یه تمرین خوب میده.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه