فعالیت فیزیکی منظم یا همان ورزش در کنار بهبود قدرت و توان عضلانی سبب بهبود روحیه و خلق و خوی افراد شده در کاهش استرس های روزانه و تقویت ارتباط افراد با یکدیگر نقش مهمی می تواند داشته باشد.

ورزش و بهبود خلق

ورزش و بهبود خلق
فعالیت فیزیکی منظم یا همان ورزش در کنار بهبود قدرت و توان عضلانی سبب بهبود روحیه و خلق و خوی افراد شده در کاهش استرس های روزانه و تقویت ارتباط افراد با یکدیگر نقش مهمی می تواند داشته باشد. نه تنها افرادی که خلق پائینی دارند از ورزش سود می برند آنها هم که احساس شادی دارند می توانند با انجام ورزش در استمرار این روحیه خود و تقویت آن سهیم باشند . تنها لازم است که به فکر ورزش بود و ورزشی را انجام داد که از انجام آن لذت وافری می بریم.

چه ورزشهایی مفیدند
• به طور کلی برای تقویت روحیه بهترین ورزش ورزشی است فرد از انجام آن لذت می برد
• ورزشهایی که در آنها حرکات ریتمیک و تکرار شونده وجود داشته باشند در بهبودی خلق موثرترند.
• ورزشهای غیر رقابتی نیز برای این مقصود مفیدترند
• ورزشهایی که ضربان قلب را بیشتر بالا می برند ( ورزشهای هوازی ) نیز برای این منظور مفید ترند.
• ورزشهایی که انجام آنها مهارت چندانی نخواهد و فرم لازم نباشد برای انجام حرکات ورزشی تمرکز زیادی کند نیز برای بهبود روحیه مفیدترند چرا که فرد فرصت لذت از محیط یا همان صحبتی با دوستان را بیشتر دارد.

نمونه یک برنامه ورزشی روزانه
• صبح : گرم کردن با حرکات جهشی در جای بالا و پائین پریدن به مدت ۱۰ دقیقه
• ظهر : مقداری غذای سبک به همراه خود بردارید و به پیاده روی سبک بپردازید.

• عصر و شب : قبل و بعد از شام یک پیاده روی سبک انجام دهید به طوریکه ضربان قلب شما به ۶۰ – ۸۰ درصد حداکثر ضربان نرمال برای سن شما برسد به یاد داشته باشید دیدن مزایا و منافع ورزش کار سختی نیست کافی است پس از جلسه تمرین چهره خود را در آینه نگاه کنید.

منبع: بیتوته

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه