شاید قصد نداشته باشید که تبدیل به یک پهلوان معروف شوید اما می توانید هدفدار به سمت خوش اندامی پیش بروید حتی اگر تا به حال 1 بار هم ورزش نکرده اید.منظور از هدف دار بودن این است که هر روزچند دقیقه ای را به انجام ورزش مورد علاقه تان اختصاص دهید.از دوچرخه سواری گرفته تا شنا، پیاده روی، دو ، ایروبیک و ...

شاید قصد نداشته باشید که تبدیل به یک پهلوان معروف شوید اما می توانید هدفدار به سمت خوش اندامی پیش بروید حتی اگر تا به حال ۱ بار هم ورزش نکرده اید.منظور از هدف دار بودن این است که هر روزچند دقیقه ای را به انجام ورزش مورد علاقه تان اختصاص دهید.از دوچرخه سواری گرفته تا شنا، پیاده روی، دو ، ایروبیک و …

هیکل ورزشکاری! چگونه اندامی ورزشکاری و زیبا داشته باشیم!
در این مقاله با مجله دلگرم همراه باشید تا به شمایی که در انجام ورزش حرفه ای نیستید و تا به حال فقط خوردن و خوابیدن را یاد گرفته اید بگوییم که چگونه می توانید با داشتن برنامه ای مشخص به اندام دلخواهتان دست بیابید.

اگر می خواهید اندامی زیبا داشته باشید باید….

با اهداف کوچک کارتان را آغاز کنید.

شاید هدف بزرگی همچون شرکت در مسابقات ماراتون به ذهنتان آمده باشد. برای اینکار قبل از اینکه برای دو ماراتون ثبت نام کنید بهتر است در مسابقات دو سرعت معمولی شرکت کنید و برای آمادگی بیشتر قبل از شروع مسابقه نرمش کنید و با دویدن خودتان را گرم کنید. برنامه های تناسب اندام می تواند کمک بزرگی برای رسیدن به هدف خوش اندامی باشد.

همه نوع ورزشی انجام دهید.

شاید ازاینکه هر روز یک مدل ورزش خاص را انجام می دهید خسته شوید.ضمن اینکه پس از انجام فعالیتی خاص پس از ۶ تا ۸ هفته عضلات به آن نوع حرکت عادت می کند و کالری کمتری سوخته می شود و در نتیجه عضلات کمتری ساخته می شود.سعی کنید حرکات و تمرینات متفاوت انجام دهید.پیاده روی، شنا،بوکس و ….

قبل از انجام تمرینات ورزشی با دکترتان مشورت کنید.

اگر در حال حاضر فعالیتی ندارید و قصد شروع تمرینات ورزشی دارید و سنتان بالای ۵۵ سال(برای خانم ها) و بالای ۴۵ سال(برای آقایان) است حتما قبل از شروع ورزش با پزشک مشورت کنید. اگر خدای ناکرده بیماری خاصی دارید خوب است که داروهای خاص آن بیماری را مصرف کنید و همزمان با آن راجب انجام تمرینات ورزشی که برایتان ضرری ندارد با پزشک صحبت کنیدو به آرامی ورزش را شروع کنید ۳ بار در هفته هر بار ۳۰ دقیقه ورزش کنید و کم کم به این زمان اضافه کنید.

داشتن خوراک مقوی، مناسب و به موقع را فراموش نکنید.

ورزش سوخت و ساز بدن را بالا می برد و کالری های اضافی بدن را می سوزاند. بنابراین هر چند ساعت چیزی بخورید. به غیر از سه وعده غذا، مابین این وعده ها نیز خوراکی کوچکی برای خودتان در نظر بگیرید. قبل از شروع ورزش آبمیوه، ماست و یا میوه بخورید تا انرژی آن سریع جذب بدنتان شود و پس از اتمام ورزش مجدد سوخت گیری کنید.کره بادام زمینی، ساندویچ خانگی کوچک، سیب، آجیل، تخم مرغ با نان سبوس دار واسموتی به عنوان نوشیدنی توصیه می شود.

آب بنوشید.
حین انجام ورزش به خوردن آب احتیاجی نیست مگر درمواردی که تمرینات ورزشی تان طولانی و بسیار خسته کننده باشد. آب بسیار مفید است برای همین زیاد بنوشید.اگر بدنتان کمبود آب داشته باشد ممکن است دچار گرفتگی عضله شوید و همچنین گرمازده شوید. دو ساعت قبل از اینکه به ورزش بپردازید ۲ تا ۳ فنجان آب بنوشید. در طول روز هر ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ۱ فنجان آب بخورید. پس از اتمام ورزشتان نیز می توانید آب بنوشید.

تمرینات کششی انجام دهید و عضلاتتان را قوی کنید.

هر چه عضلات قوی باشد بدن کالری بیشتری از دست می دهد و دیرتر صدمه می بیند در نتیجه استخوان ها محکم تر می شوند.

لباس های راحتی بپوشید.

زمانی که ورزش میکنید کفش و لباس مناسب بپوشید. لطفا حین ورزش کردن خوش لباسی ر ا فراموش کنید فقط راحتی در اینجا مد نظر است! پیاده روی، دویدن و یا دوچرخه سواری با کفش نامناسب اصلا دلچسب نیست. لباس های عرقگیر بپوشید.

لطفا قبل از انجام ورزشش مورد نظرتان آموزش ببینید.

دویدن، پیاده روی، وزنه برداری و… هر ورزشی که می کنید می بایست طریقه درست انجام دادن آن را بیاموزید در غیر اینصورت به خودتان صدمه خواهید زد. اگر به باشگاه می روید حتما قبل از انجام حرکات از مربی باشگاه درخواست کنید که طریقه صحیح انجام دادن حرکات را یادتان بدهد. در غیر اینصورت در اینترنت یا مجلات ورزشی طریقه صحیح انجام دادن ورزش مورد علاقه تان را بخوانید تا به بدنتان آسیبی وارد نشود.
منبع : دلگرم

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات ش��ر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه