راز کاهش وزن این نیست که هر غذایی که دوست داشته باشین بخورین، بلکه انتخاب غذاهای سالم و سوزوندن کالری بیشتره. میوه ها و سبزیجات کالری خیلی کمی دارن، و برای کسانی خوبن که سعی میکنن وزن کم کنن.

راز کاهش وزن این نیست که هر غذایی که دوست داشته باشین بخورین، بلکه انتخاب غذاهای سالم و سوزوندن کالری بیشتره. میوه ها و سبزیجات کالری خیلی کمی دارن، و برای کسانی خوبن که سعی میکنن وزن کم کنن. به خاطر همین، هندوانه یه میان وعده عالیه. هندوانه حاوی کالری بسیار کم و مواد مغذی مفیدی مثل لیکوپنه که خطر ابتلا به سرطان رو هم کاهش میده. البته هندوانه یه ماده غذایی معجزه گر نیست که به تنهایی وزنتون رو کم کنه. ورزش کافی و کنترل اشتهاتون برای کاهش وزن ضروریه.راز کاهش وزن این نیست که هر غذایی که دوست داشته باشین بخورین، بلکه انتخاب غذاهای سالم و سوزوندن کالری بیشتره. میوه ها و سبزیجات کالری خیلی کمی دارن، و برای کسانی خوبن که سعی میکنن وزن کم کنن. به خاطر همین، هندوانه یه میان وعده عالیه. هندوانه حاوی کالری بسیار کم و مواد مغذی مفیدی مثل لیکوپنه که خطر ابتلا به سرطان رو هم کاهش میده. البته هندوانه یه ماده غذایی معجزه گر نیست که به تنهایی وزنتون رو کم کنه. ورزش کافی و کنترل اشتهاتون برای کاهش وزن ضروریه.

هندوانه: یه میان وعده فوق العاده برای کسانی که میخواهند وزن کم کنند

و اما دلایلی که هندوانه چطوری میتونه وزن رو کم کنه:

کالری و چربی کمی داره
کم کردن سایز شکم فقط با انجام یه تمرین روزانه یا خوردن غذاهای کم چرب اتفاق نمیفته. باید بدونین که کاهش وزن یه نقطه از بدن امکان پذیر نیست، و شما باید کالری کمتری مصرف کنین تا وزن کلی بدنتون کم بشه. ۱۰۰ گرم هندوانه فقط حاوی ۳۰ واحد کالریه! یه قاچ هندوانه کمتر از یه گرم چربی داره و بدون کلستروله. به جای خوردن تنقلات پر از شکر و غذاهای چرب با خوردن یه کاسه هندوانه، صدها کالری کمتر دریافت میکنین. اگه فقط ۵۰۰ کالری به صورت روزانه از رژیم غذاییتون کم کنین در هفته نیم کیلو از وزنتون کم خواهد شد.

مبارزه با احتباس آب
کم آبی در بدن باعث احتباس آب میشه. احتباس مایعات افزایش چربی نیست. اون باعث میشه که شکم نفخ کرده و بزرگتر به نظر بیاد. ۹۰ درصد از هندوانه از آب تشکیل شده و بهتون کمک میکنه که دچار کم آبی نشین و احتباس آب کاهش پیدا کنه.

برای مدت زمان بیشتری شما رو سیر نگه میداره
اگه همیشه احساس گرسنگی میکنین پس کنترل کردن خودتون یه چالش بزرگه. خوردن غذاهایی که گرسنگی برای مدت زمان طولانی رفع میکنه باعث میشه که مصرف کالریتون کاهش پیدا کنه. هندوانه اشتها رو کنترل کرده و یه کاسه هندوانه میتونه نیاز روزانتون برای فیبر رو تامین کنه. فیبر هضم غذا رو کند کرده و احساس سیری بیشتری در شما ایجاد میکنه. مواد غذایی که آب زیادی دارن مثل هندوانه اشتها رو برای زمان طولانی تری کنترل میکنن.

فواید دیگه هندوانه
هندوانه همچنین سرشار از الکترولیت ها، سدیم و پتاسیمه که به جلوگیری از کم آب شدن بدن کمک میکنن. هندوانه منبعی خوب از ال-سیترولاین/ال-آرجینین (L-citrulline/L-arginine) است (اسید آمینویی که فشار خون رو کاهش میده). این اسید آمینو خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی رو کاهش میده. هندوانه سرشار از ویتامین های A، C، B6 و تیامین هم هست.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :