درست مثل یه رژیم غذایی متعادل و ورزش کردن که برای سلامتی مفیدن، خواب نیز سلامتی و شادابی بدن رو تضمین میکنه. چند روش ساده وجود داره که میتونین با استفاده ازش یه خواب خوب داشته باشین.

درست مثل یه رژیم غذایی متعادل و ورزش کردن که برای سلامتی مفیدن، خواب نیز سلامتی و شادابی بدن رو تضمین میکنه. چند روش ساده وجود داره که میتونین با استفاده ازش یه خواب خوب داشته باشین.

در یه زمان مشخص بخوابین
خیلی مهمه که در ساعت معینی بخوابین. منظورمون این نیست که فقط در همان زمان مشخص به رختخواب برین بلکه باید در همان زمان خوابتون بگیره! حتما از این استراتژی کمک بگیرین.

بلافاصله بعد از صرف شام به رختخواب نرین
یه روش دیگه اینه که سبک بخوابین، یعنی حداقل دو ساعت بین صرف شام و خوابیدن وقفه بذارین. اگه با معده پر به رختخواب برین شانس بیدار شدن در نیمه شب و … خیلی بیشتر میشه.

پا و صورتتون رو بشورین
فکر خوبیه که قبل از رفتن به رختخواب دوش بگیرین، اینکار بهتون کمک میکنه آرامش بیشتری داشته باشین. اگه نمیتونین دوش بگیرین پس حتما صورت و پاتون رو قبل از خواب شستشو بدین. این روش استرس اون روز رو از بین میبره

در یه زمان مشخص از خواب بیدار شین
همونطوری که در یه زمان مشخص میخوابین، باید در یه زمان مشخص هم بیدار بشین. به این ترتیب دیگه نیازی به کوک کردن ساعت برای بیدار شدن ندارین. سعی کنین این روند رو آخر هفته ها و روزای تعطیل هم ادامه بدین.

شبها ورزش کنین
خیلی خوبه که روزتون رو با ورزش شروع کنین، اما بهتره بدونین که شبها هم میتونین ورزش کنین، به این ترتیب استرس اون روز رو از بین برده و کمی کالری میسوزونین. ورزش باعث میشه که خوب بخوابین.

با کتاب به رختخواب نرین
خیلی ها عادت دارن قبل از خواب کتاب بخونن، اما اینکار باعث میشه بیشتر از چیزی که انتظارشو داشتن بیدار بمونن. روی کاناپه یا صندلی مطالعتون رو تموم کنین و کتاب رو با خودتون به رختخواب نبرین.

نکاتی مفید برای اینکه مثل یه کودک آرام بخوابید

در یه اتاق تاریک بخوابین
اگه عادت دارین تو اتاقی بخوابین که چراغش روشن باشه این عادتو ترک کنین. میتونین به جاش تو یه اتاق دیگه چراغ روشن کنین. اتاق خواب باید عاری از هرگونه نور باشه تا بتونین بهتر بخوابین.

از هیاهو دور بمونین
همونطوری که نباید با کتاب به رختخواب برین، آی پد، لپ تاپ و موبایل هم نباید در دسترستون باشه. این دستگاهها باعث اختلال در خوابتون میشه. گوش دادن به موسیقی هم کاری مضر است.

وسایل غیر ضروری رو از تختتون دور کنین
تعداد اشیایی که روی تختخوابتونه روی کیفیت خواب موثره. مطمئن شین که تختتون راحته و فقط اشیای ضروری مثل بالش، تشک و پتو روشه. هر چیز دیگه غیر از این سه مورد باید حذف بشه.

مراقب کافئین باشین
یه رژیم غذایی سالم داشته باشین و مطمئن شین که کافیئن مصرف نمیکنین چون کافئین سیکل خوابتون رو بهم میریزه.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه