اول بیاین روی قسمت بالایی بدن تمرکز کنیم. اگه بازوها و شونه های شما پر تنش باشن انرژی زیادی از دست میدین و جلوی راه رفتن صافِ شما رو میگیره.

نکاتی برای دویدن با راندمان بالا

دست ها
اول بیاین روی قسمت بالایی بدن تمرکز کنیم. اگه بازوها و شونه های شما پر تنش باشن انرژی زیادی از دست میدین و جلوی راه رفتن صافِ شما رو میگیره. یه ترفند مفید اینه که در حال دویدن نوک انگشت شست و بقیه انگشتانتون رو باهم به یک جهت باشن. این کار باعث متوقف شدن تغذیه تو دستای شما و رسیدن تغذیه به بقیه قسمت های بالای بدن میشه.

بازوها
در مرحله دوم باید در قسمت باسن و نیم تنه خود مفید عمل کنین. اگه شما تو این زمینه قوی نیستین، بدنتون پیچ و تاب میخوره و به طور بدی از شکل میفته. این نه تنها باعث صدمه بدنی میشه بلکه نا کارآمد هم هست. برای مرتب دویدنتون، مطمئن بشین که بازو ها زمانی که در مرحله ی نوسان اولیه خود هستن در سراسر خط میانی بدن شما عبور نمیکنن. شما میخواین که تمام حرکات خودتون رو به جلو و به جهتی که در حال دویدن هستین باشه.

پاها
حرکت پاها مسلما مهمترین بخش از دویدن هست. تصور کنین که گام های شما دو برابر بلند تر از فردیه که کنار شماست. ترفند اینه که اول مطمئن بشین حرکت پاهای شما هماهنگ با بدنتون باشه. این تنها زمانی اتفاق میفته که پاهاتون موقع دویدن به زمین برخورد کنه و به عقب کشیده بشه. بسیاری از دونده ها پاهاشونو جلوی بدنشون قرار میدن، مثل ماشینی که لاستیک مربع استفاده کنه. هر چرخش پا باعث حرکت شما در همون زمان میشه. آگاهانه قدم‌هاتون رو با هم هماهنگ کنین، و اجازه ندین مدت زمان زیادی طول بکشه و سریع قدم بعدی رو بردارین.

کفش ها
کفش های صحیح باعث نمیشن که شما به مسابقه المپیک راه پیدا کنین اما کفش های نامناسب میتونه دویدنتون رو سخت کنه. در مرحله اول ببینین که موقع دویدن آیا میتونین روی چهار دست و پا خم بشین یا بدون حرکت باقی بمونین. با استفاده از این دانش میتونین کفش مناسب رو انتخاب کنین. همچنین در طول دوره آموزش ممکنه بخواین مارک های مختلفی رو امتحان کنین و اولویت خودتونو انتخاب کنین. مراقب باشین که تحت تاثیر رنگ های مختلف قرار نگیرین، به جاش اونی رو انتخاب کنین که احساس راحتی و سبکی بهتون میده.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه