یکی از ساده ترین ورزش هایی که میتونه به ذهن و بدن شما کمک کنه پیاده روی در صبح است.

معجزه‌های پیاده‌روی

مزایای پیاده روی در صبح
یکی از ساده ترین ورزش هایی که میتونه به ذهن و بدن شما کمک کنه پیاده روی در صبح است. این ورزش باعث کشش ذهن و روحتون میشه و این فرآیند ذهن و بدنتون رو پویا و احساس ریتم رو در شما ایجاد میکنه، همانطوری که ریتمهای طبیعی مثل نبض و ضربان قلب در بدنتون وجود داره وقتی ذهن و روحتون در بدنی سالم باشه این ورزش نیز احساس کامل بودن به شما میدهد.
زمانی که صبح برای پیاده روی از منزل خارج میشید اکسیژن زیادی از طریق بینی وارد بدن میشه، این اکسیژن غنی از منابع مفید، انرژی برای بدن به ارمغان میاره که انرژی به دست آمده برای مفاصل و استخوان ها بسیار مفید است.
قبل از پیاده روی
لازمه که صبح ها قبل از شروع پیاده روی از این اعمال پیشگیری کنید
مطمئن شوید که تا یک ساعت قبل از پیاده روی غذایی نخورده باشید، معده ی پر باعث اتلاف انرژی برای هضم غذا میشه. اگر لازمه که حتما غذا بخورید بدونید که با این کار به دستگاه گوارش خودتون آسیب جدی میزنید،مصرف میوه یا آب میوه قبل از پیاده روی مشکلی برای بدن ایجاد نمیکنه.
کسانی که نمیتونن صبح ها پیاده روی کنن در صورت داشتن وقت آزاد عصرها ورزش میکنند اگر چه تفاوت صبح و عصر در وجود هوای تازه در صبح هست که نکته ی قابل توجهی میباشد.
آگاهی ذهن
پیاده روی در صبح به دلیل افزایش آگاهی و قدرت ذهن،هوشیاری و حفظ تمرکز به عنوان یکی از بهترین ورزش ها شناخته می شود.این ورزش باعث میشه در تمام طول روز بتونیم از فوایدش استفاده کنیم تا زندگی بهتر و کارآمد تری داشته باشیم.
ترکیب بدن
پیاده روی در هر زمانی چه صبح و چه عصر باعث میشه تا ظاهرتون رو بی عیب و نقص نگه دارید،وقتی شما مرتب ورزش کنید بدن شروع میکنه به فرم گرفتن و در نهایت به یک فرم نهایی و خاص میرسه که در شما احساس سبک بالی ایجاد میکنه، بنابراین پیاده روی فرم بدنتون رو عالی تر میکنه.
انعطاف پذیری
وقتی پیاده روی میکنید به طور قابل توجهی عضلاتتون انعطاف پذیرتر میشه و با راه رفتن، عضلات، حالت کششی خودشون رو افزایش میدن، شما اینکارو نمیکنید بلکه بدن به صورت خودکار حالت انعطاف پذیری رو افزایش میده،و حالا شما عضلات سالمتری دارید و میتونید میزان بیشتری از استرس رو تحمل کنید.
قدرت عضلانی
با پیاده روی قدرت عضلانی بدست خواهید آورد،ماهیچه ها به طور کلی فرق میکنند و بعضی قسمت های بدن بیشتر درگیر میشوند مثل تمام پشت پا، ساق پا، ماهیچه سرین، ماهیچه پشت شانه درحین حرکت و….
از دیگر مزایای این ورزش اجتناب از خطرات دیگر وزرشهاست!
امیدواریم این مقاله به حفظ تناسب اندام شما کمک کنه.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه