مطالعه نسبت به تماشای تلویزیون یا گوش دادن به رادیو به مغزتون نوع دیگه ای تمرین میده.

مزایای مطالعه: هوش، تناسب اندام، سلامتی، شادی

مطالعه باعث تقویت حافظه شما میشه
مطالعه نسبت به تماشای تلویزیون یا گوش دادن به رادیو به مغزتون نوع دیگه ای تمرین میده. اینکه شما به یک صفحه جذب میشین یا به سادگی کتابچه راهنمای دستورالعمل برای قهوه سازتون رو اسکن میکنید، قسمت هایی از مغز که برای نقش های دیگه تکامل یافته مثل بینایی، زبان، و یا آموزش های گروهی برای خوندن به یک مدار عصبی خاص وصل میشن که بسیار چالش بر انگیزه.

مطالعه به شما قدرت بیشتری میده
کتاب ها همراهان خوبی در طول تمرین برای شما هستن. بر طبق مجله مراقبت از حفظ وزن یک خوشامد گویی ساده باعث میشه شما به تمرینتون با دستگاه ورزشی بیشتر ادامه بدین. پروفسور مایکل اولسن به این مجله گفت که برای جلوگیری از گردن درد یا کتف درد باید ار لبه های کتاب استفاده کنید و سعی کنید که شانه های خودتونو در طول تمرین گرد و دایره وار نکنید.

مطالعه مغز شما رو جوون نگه میداره
بر طبق مطالعه اخیر از مرکز پزشکی راش، گشتن و کند و کاو در یک کتاب خوب میتونه ذهن شما رو از سال ها دور کنه و اون رو تقویت کنه. بزرگسالانی که از کار اقتادگی خود رو صرف انجام فعالیت های خلاق یا فکری (مثل خوندن) میکنند، در مراحل بعدی زندگی نسبت به کسانی که به این ترتیب نیستن، ۳۲ درصد دیرتر دارای زوال شناختی میشن. روبرت اِس ویلسون پروفسورعصب شناسی در مرکز پزشکی راش به مجله گفت ذهن های فعال، مغز رو با تغییر ساختار خود به عملکرد درست به رغم نروپاتولوژی وابسته به سن کارآمد تر میکنه. یکی دیگه از تحقیقات اخیر نشون میده که افراد مسن که به طور منظم به خوندن و یا بازیهای ذهنی میپردازن مثل شطرنج یا پازل، دو و نیم برابر کمتر احتمال ابتلا به سرطان دارند.

مطالعه استرس رو ذوب میکنه
در بستر خوابیدن با خوندن خوبه چونکه باعث میشه سطح هورمون های استرس زای ناسالم مثل کورتیزول رو به تعادل برسونه. در یک مطالعه در بریتانیا، شرکت کنندگان در فعالیت های اضطراب زا شرکت کردن و پس از اون برای چند دقیقه به موسیقی گوش دادن یا بازی ویدئویی کردند. سطح استرس کسانی که مطالعه کرده بودن ۶۷ درصد کاهش یافته، که به شدت قابل توجهی بیشتر از سایر گروه ها بود.

مطالعه فرهنگ لغات شما رو افزایش میده
اگه از نگرانی شما برای امتحانات مدت ها میگذره هنوز هم میتونید از کتاب ها برای افزایش فرهنگ لغات روانی خودتون استفاده کنید. در واقع محققان تخمین میزنن که ما ۵ تا ۱۵ درصد از تمام لغت ها رو از طریق خوندن یاد میکیریم. این امر به ویژه برای ک��دکان مهمه که دایره لغاتشون به طور مستقیم و به طور چشمگیری به کتاب هایی که خوندن بستگی داره.

مطالعه همدلی رو بهبود میبخشه
محققان دانشگاه نیویورک معتقدن که داستان ها چشم انداز زندگی در حال تغییر رو ارائه میدن. مطالعه زندگی از شخصیت های پیچیده توانایی شما رو برای درک احساس دیگران تقویت میکنه. دیدن جهان با نگرش جین ایر، به عنوان مثال میتونه باعث ارتباط بهتر شما با نظرات خواهرتون بشه.

مطالعه میتونه اهداف زندگیتون رو تشویق کنه
خوندن در مورد کسی که به مشکلاتش غلبه کرده باعث ایجاد انگیزه برای رسیدن به اهدافتون میشه. اگه ترفیع دوس دارین، شخصی در دفتر رئیس که میتونه به شما شجاعت ابرازشو بده دنبال کنید. هرچه بیشتر شخصیت خودتونو به گونه ای که تجربه اتفاقات زیادی رو داشته نشون بدین، بیشتر میتونین عمل کنید.

مطالعه میتونه به ارتباط بیشتر شما کمک کنه
روانشناسان دانشکاه بوفالو میگن هنگامی که شما شخصیتی از یه کتاب رو میشناسین، یه نوع ارتباط از زندگی واقعی رو تجربه میکنین که میتونه باعث تقویت مطالعه شما بشه. به عبارت دیگه خوندن کتاب مارلی و من (Marley & Me) همراهی و رفاقت با صاحبان سگ در پارک رو افزایش میده.

مطالعه میتونه روز شما رو درخشان کنه
یه پایان شاد میتونه روح شما رو بالاببره، اما رمان میتونه احساسات مثبت به روش های زیرکانه رو جلب کنه. حتی حوادث جزئی در روایات ممکنه خاطرات گرم رو از زیر خاک دربیاره. شما احتمالا درباره گشت و گذار در شن و ماسه که در اون حضور داشتین، به خاطر میارین.

مطالعه میتونه به ذخیره پول نقد شما کمک کنه
یه رمان به طور متوسط بین ۸ دلار(کتاب الکترونیکی) و ۱۳ دلار (کتاب کاغذی) ارزش داره و برای خوندن اون حدود ۶ ساعت زمان میبره. در مقایسه با این کارها از جمله دیدن فیلم، گشتن در یک پارک تفریحی یا خوردن غذا بیرون از خونه، مطالعه بسیارمقرون به صرفه تر برای هزینه های سرگرمی شماست. کتابخونه محلی خودتون رو فراموش نکنید.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :