فعالیت بیشتر چه تاثیری بر کیفیت زندگی دارد

فعالیت بیشتر چه تاثیری بر کیفیت زندگی دارد

فعالیت بیشتر،کیفیت زندگی،میزان ورزش،مقاله ورزشی

فعالیت بیشتر چه تاثیری بر کیفیت زندگی دارد

محققان دانشگاه کانزاس بررسی کردند که نشستن کمتر و فعالیت بیشتر چقدر در افزایش سلامت،‌ کمتر شدن احتمال ابتلا به بیماری‌ها و کاهش وزن تاثیرگذار است.

تحقیقات در دانشگاه کانزاس نشان داده است افرادی که کمتر می‌نشینند و زمان بیشتری را از لحاظ فیزیکی فعال هستند، کمتر به بیماری‌های مزمن دچار می‌شوند. این بیماری‌ها عبارتند از: بیماری‌های قلبی، دیابت، حمله قلبی و مغزی، سرطان سینه با سرطان روده و غیره.

سارا و ریچارد روزنکرانز این تحقیقات را مدیریت کردند. ریچارد روزنکرانز می‌گوید: "حتی نشستن کمتر و ایستادن بیشتر در سلامت و کیفیت زندگی تاثیرگذار است. نه تنها افراد نیاز دارند تا بیشتر فعال باشند یعنی بیشتر راه بروند و ورزش کنند بلکه باید راه‌هایی برای کمتر شدن میزان نشستن پیدا کنند. کمتر شدن میزان نشستن با ورزش یا حتی ایستادن باعث سلامت بیشتر می‌شود".

محققان دانشگاه کانزاس پیش از این نشان داده بودند که نشستن بیشتر احتمال چاقی مفرط، دیابت،‌بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ زودرس را افزایش می‌دهد. در تحقیقات اخیر که در جمله BMC منتشر شد،‌محققان بررسی کردند که چقدر افزایش فعالیت فیزیکی باعث افزایش سلامت و کیفیت زندگی می‌شود.

محققان 200هزار مرد و زن بین 45 تا 106 سال را مورد بررسی قرار دادند.

محققان می‌گویند: میزان ورزش و نشستن با سلامت و کیفیت زندگی در ارتباط بود. این تحقیقات بر تشویق افراد به فعالیت بیشتر و نشستن کمتر تاثیرگذار است.

روزنکرانز می‌گوید: "بسیاری از مردم تنها 30 تا 60 دقیقه در روز ورزش می‌کنند و بقیه روز را می‌نشینند. مردم باید بیشتر فعالیت کنند و بین زمان‌های نشستن بایستند یا راه بروند. زیاد نشستن به این معناست که عضلات منقبض نمی‌شوند. بدین ترتیب ملکول LPL که به سوزاندن چربی و تبدیل آنها به انرژی کمک می‌کند، فعالیت نمی‌کند. با نشستن زیاد ما خود به خود پروسه‌ی سوخت و ساز بدن را متوقف می‌کنیم. تنها با متوقف کردن نش��تن می‌تواند این پروسه را فعال کرد."

محققان پیشنهاد می‌کنند کارمندان که مجبورند ساعت‌های طولانی بنشینند از میزهایی که ارتفاع بیشتری دارد استفاده کنند تا بتوانند میزانی از زمان نشستن را بایستند.

محققان در صدد هستند تا دریابند افزایش زمان نشستن چگونه بر فشار خون، کلسترول و فاکتورهای دیگر تاثیرگذار است. اگر کارمندان به جای نشستن مدتی را بایستند می‌توانند وزن کم کنند. ایستادن به جای نشستن به مدت سه ساعت در روز باعث سوزاندن 144 کالری بیشتر می‌شود که در سال چهار کیلو وزن را کاهش می‌دهد./ ایسنا

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه