فقط دو وعده غذایی بخورین درزمان های قدیم مرسوم بوده که مردم در طول روز فقط دو وعده غذایی سنگین بخورن اما در جامعه امروز مرسوم شده که مردم سه وعده غذایی بخورن. این دستور رو امتحان کنین: دو وعده غذایی سنگین بخورین و نهایتا یه وعده غذایی سبک.

عادت های قدیمی که امروزه به کاهش وزن شما کمک میکنند

فقط دو وعده غذایی بخورین
درزمان های قدیم مرسوم بوده که مردم در طول روز فقط دو وعده غذایی سنگین بخورن اما در جامعه امروز مرسوم شده که مردم سه وعده غذایی بخورن. این دستور رو امتحان کنین: دو وعده غذایی سنگین بخورین و نهایتا یه وعده غذایی سبک. وعده غذایی سبکتون میتونه صبحانه، ناهار یا شام باشه، فقط دقت کنین که زیر ۲۵۰ کالری باشه. مثلا میتونین غلات سبوس دار با شیر بدون چربی، یه کاسه کاهو و فلفل و یا غذاهایی که از غلات تهیه شده باشن، مصرف کنین.

وعده غذایی همراه با پروتئین و سبزیجات برای خودتون انتخاب کنین
برای وعده های غذایی بزرگتر و سنگین تر، یه ظرف شامل کمی مواد غذایی پروتئین دار همراه با سبزیجات، بدون نشاسته و غلات تهیه کنین. غذاهایی مثل مرغ، ماهی، گوشت، و محصولات سویا، مثلا ماهی قزل آلا با سبزیجات سرخ کرده و یا سالاد مرغ میتونین مصرف کنین. بر طبق نظر پزشکان قدیمی ترک کربوهیدرات ها جلوی پرخوری رو میگیره. آب میوه های طبیعی فوایدی از جمله سرماخوردگی، کاهش وزن، تقویت مغز و ذهن، جلوگیری از بیماری ها و سلامت بهتر قلب رو به دنبال داره.

ناهارتون رو آروم بخورین
به وعده غذایی باقی مونده روزتون به عنوان یه وعده از غذاهای گیاهی نگاه کنین.معمولا ناهار وعده ی غذایی اصلی و مورد علاقه ی شماست. هر نوع غذایی که دوس دارین بخورین، مثلا یه نوع غذایی که شامل پروتئین باشه، یا غذایی که شامل غلات و نشاسته باشه اما به عنوان غذای کمکی فقط سبزیجات بخورین. بنابراین وقتی که تن ماهی می خورین و هنوز احساس گرسنگی می کنین، بعد از اون بیشتر سالاد بخورین.

ساکن نباشین و در حرکت باشین
تمرین های ورزشی لازم نیست خیلی سخت باشن که موثر واقع بشن، پیگیری کردن در ورزش خیلی مهم تر از سختی اون هست. حتی تمرین های سبک و ��نظم هم حال وحوصله شما رو بهتر می کنه و اشتهاتون رو کنترل می کنه. با تمرین های ۱۰ دقیقه ای از ورزش های قلب و عروقی با سه روز در هفته شروع کنین که میتونه شامل فعالیت های شدید و قوی مثل آهسته دویدن یا طناب زدن و تمرین های سبک تر مثل پیاده روی آروم و یا شنا کردن بشه. همونطور که اندام شما متناسب می شه، میتونین تمرین های مقوی برای سلامتی بهتر و بیشتر رو شروع کنین.

در برابر هوس مقاوم باشین
هرکسی دچار وسوسه برای خوردن می شه، اما این وسوسه رو با گرسنگی اشتباه نگیرین. راهش اینه که غذاهای نا سالم رو با چیزای دیگه ای جایگزین کنین. یه قانون اساسی: بین وعده های غذاییتون آب بنوشین چون که این موضوع مرسومه هست که گرسنگی رو با آب برطرف کنین. اگه بعد از نوشیدن آب باز هم احساس گرسنگی می کردین، لبنیات کم چرب یا بدون چربی مثل ماست یا پنیر بین وعده های غذاییتون مصرف کنین و یا آروم آروم میوه های طبیعی بخورین.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :