درگیری با وزن به اندازه کافی ناامید کننده هست که باعث بشه رژیم های غذایی شدید، روزه و ورزش رو امتحان کنین، اما انتخاب برخی سبک های زندگی ممکنه باعث بشه که نتونین کالری های اضافی رو از بین ببرین. تناسب اندام به یه تعهد پایدار نیاز داره تا انتخاب های بد انجام نداده و سراغ رژیم های غذایی زودگذر نریم.

درگیری با وزن به اندازه کافی ناامید کننده هست که باعث بشه رژیم های غذایی شدید، روزه و ورزش رو امتحان کنین، اما انتخاب برخی سبک های زندگی ممکنه باعث بشه که نتونین کالری های اضافی رو از بین ببرین. تناسب اندام به یه تعهد پایدار نیاز داره تا انتخاب های بد انجام نداده و سراغ رژیم های غذایی زودگذر نریم.

اگه میخواین وزنتون رو تغییر بدین بعضی چیزا هست که باید کنار بذارین:

عادات وحشتناکی که باید برای کاهش وزن بشکنید!

سرک کشیدن به یخچال
سرک کشیدن به یخچال نوعی تغذیه کردن سرپایی در طول روزه. اگه شما هم اغلب به سراغ یخچال رفته و یه خوراکی برای خوردن برمیدارین پس جز این دسته افراد هستین. دو تا شیرینی، یه قاشق کره بادوم زمینی، یه تکه پنیر خامه ای و .. ممکنه به طور جداگانه بی ضرر به نظر برسن اما در طول روز باعث میشن که چند صد کالری جمع بشه.

کمبود خواب
کمبود خواب مستقیما با افزایش وزن ارتباط داره. نخوابیدن باعث میشه که بیشتر بخورین. تحقیقات نشون دادن که حتی یه شب نخوابیدن میتونه افراد رو وسوسه کنه که غذاهای بد و فست فودی با کالری بالا بخورن. مغز افرادی که کمتر میخوابن نسبت به افرادی که حداقل ۷ تا ۸ ساعت هر شب میخوابن بیشتر توسط غذاهای چاق کننده و چرب تحریک میشه. این عادت به راحتی شکسته میشه و اثرات مثبت زیادی برای سلامت جسم و روان داره.

رژیم گرسنگی کشیدن!
یه عروسی در پیشه و میخواین تا اونموقع با لیموناد زنده بمونین تا ۲ تا ۳ کیلو کم کنین. این رژیم غذایی سخت و ناسالم سرعت سوخت و ساز بدنتون رو کم میکنه. ممکنه که حتی وزن کم کنین اما وقتی این رژیم قطع بشه دوباره وزنتون برمیگرده به حالت اولش. رژیم های غذایی سخت باعث کمبود ویتامین، پروتئین و مواد معدنی در بدنتون میشه. اگه به خاطر گرسنگی احساس ضعف و سردرد دارین، پس این راه حل مناسب و بلند مدتی برای کاهش وزن نیست.

گذشتن از وعده های غذایی
ناهار یا شام نخوردن ممکنه باعث بشه احساس خوشحالی کنین که کالری اضافی دریافت نکردین، اما حقیقت اینه که این کار باعث پرخوری میشه. هورمون های گرسنگی (گرلین و لپتین) باید هر چهار ساعت یکبار تغذیه بشن. نخوردن وعده های غذایی این هورمون ها رو به نوسان انداخته و باعث میشه که بعدا پرخوری کنین. همیشه وعده های غذاییتون رو برنامه ریزی کنین تا بعدا بیش از حد نخورین.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه