“جوئل کان” (متخصص قلب) برامون توضیح میده که چگونه وقت گذرانی در هوای آزاد میتونه برای سلامتی قلب خوب باشه.

روش هایی طبیعی و آسان برای تقویت قلب

“جوئل کان” (متخصص قلب) برامون توضیح میده که چگونه وقت گذرانی در هوای آزاد میتونه برای سلامتی قلب خوب باشه.

  • قدم زدن در هوای آفتابی

طبق تحقیقات بین قدم زدن در معرض نور خورشید و فشار خون بالا ارتباط موثری وجود داره. یکی از دلایلش شاید به خاطر اسید نیتریک باشه، گازی که در زمان تحریک پوستتون در معرض اشعه های خورشید تولید میشه. اسید نیتریک باعث مقاومت در برابر پلاگ و لخته شدن خون میشه، که هر دوی اینها خطر حمله قلبی و سکته مغزی رو کاهش میدن، ویتامین D موجود در نور خورشید به بهبود سلامت قلب کمک میکنه. روزانه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بیرون از خونه پیاده روی کنین.

  • پارک یا جنگل رو امتحان کنین

در ژاپن، رفتن به مناطق جنگلی یا پارک برای التیام گرفتن به یه تمرین متداول به نام شینرین-یوکو (شستشوی جنگل) تبدیل شده. تحقیقات روی ۲۸۰ داوطلب نشان داد که افرادی که در مناطق جنگلی یا پارک وقت گذرانی و پیاده روی کردن نسبت به اونایی که در یه منطقه شهری بودن سطح کمتری هورمون استرس کورتیزول، کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون رو تجربه کردن.

  • پا برهنه راه برین (زمانایی که براتون مقدوره)

یکی از عواقب جوامع مدرن اینه که به ندرت بدن ما مستقیما با زمین تماس پیدا میکنه. زمین یه جریان الکتریکی داره، و تماس مستقیم باهاش ممکنه سلامتیه خوبی رو برامون به ارمغان بیاره، احتمالا وقتی در معرض الکترونها قرار میگیریم درست مثل آنتی اکسیدان در بدنمون عمل میکنه. تحقیقات نشون دادن که این کار بر عملکرد تیروئید، سوخت و ساز، قند خون و غلیظ شدن خون که بر ابتلا به بیماریهای قلبی موثره بسیار مطلوبه. جاهایی که میتونین و امکان داره پا برهنه قدم بزنین یا وقتایی که کنار دریا میرین در سواحل شنی پیاده روی کنین.

  • به جای ورزش در محیط های بسته در محیط های بازی مثل پارک ورزش کنین

ورزش خارج از محیط های بسته خونه یا باشگاه مزایای زیادی داره. مروری بر ۱۱ تحقیق بریتانیایی نشون داد که افرادی که خارج از خونه یا باشگاه ورزش کرده بودن به طور کلی انرژی بیشتر، خشم، افسردگی و تنش کمتری نسبت به کسانی که در باشگاه یا خونه ورزش کرده بودن گزارش دادن.

  • مراقب آلودگی هوا باشین

متاسفانه، خیلی شایعه که مردم در مناطقی که هوا آلودست (یکی از عوامل صدمه به قلب) زندگی میکنن. در یه تحقیق سوئدی، میزان ازن بالا در هوا باعث افزایش خطر ایست قلبی میشه. شرایط کیفیت هوای محل زندگی خودتون رو بررسی کنین. کسانی که مبتلا به آسم یا بیماری های قلبی هستن نباید به مدت طولانی در معرض هوای آلوده قرار بگیرن. هوشمندانه است که به دنبال مناطقی برای زندگی بگردین که دور از ترافیک و دیگر منابع آلودگی باشه.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه