ما همیشه به دنبال راهی هستیم که اشتهامون رو کم کنیم، اما اگه وزنتون خیلی کمه، از بیماری خاصی رنج میبرین، در دوره نقاهت بعد از درمان هستین یا “بخاطر دلایل نامعلوم فقط احساس گرسنگی ندارین” پس کم خوردن ممکنه برای سلامتیتون مضر باشه.

ما همیشه به دنبال راهی هستیم که اشتهامون رو کم کنیم، اما اگه وزنتون خیلی کمه، از بیماری خاصی رنج میبرین، در دوره نقاهت بعد از درمان هستین یا “بخاطر دلایل نامعلوم فقط احساس گرسنگی ندارین” پس کم خوردن ممکنه برای سلامتیتون مضر باشه.
ما برای غذا یه نیاز فیزیکی داریم تا بدنمون بتونه به درستی کار کنه. نبود اشتها یه نشونه است که یه اتفاقی افتاده و یه چیزی غلطه. اضطراب، افسردگی، عصبی بودن، از دست دادن چیزی یا ضربه روحی از شایع ترین علل کاهش اشتها هستن.
گاهی اوقات این علل ممکنه موقتی باشن و گاهی هم اینطور نیست. واکنش به داروها، بی اشتهایی عصبی، اختلالات مربوط به خوردن، بیماری ها و عفونت ها و عادات مضری مثل سیگار کشیدن برخی دلایل اصلی هستن که منجر به بی اشتهایی میشن. عدم گرسنگی ناشی از برخی مشکلات ممکنه برای بهبودی به دارو نیاز داشته باشه.
نخوردن غذا یه مشکله و کم اشتهایی میتونه نشونه یه بیماری شدید باشه. بدون غذا بدن نمیتونه به طور موثر از بیماری ها رها و یا درمان بشه. قبل از اینکه در اختلال بی اشتهایی غوطه ور بشین یه سری کار هست که میتونین انجام بدین تا اشتهاتون برگرده.

وعده های غذاییتون رو کوچیک و تعدادشو بیشتر کنین: خوردن چهار یا پنج وعده کوچیک در طول روز کار راحتتریه از اینکه سه وعده بزرگ که ممکنه برای یه شخص بی اشتها خیلی زیاد به نظر برسه بخورین. غذا خوردن در بشقاب های کوچیکتر میتونه به کاهش تنفر از غذا کمک کنه.

روش هایی ساده برای افزایش طبیعی اشتها

کمی نعناع بردارین: نعناع میتونه ذائقه رو برای احیای اشتها عوض کنه. چند برگ نعناع بجوین یا چای نعناع درست کنین تا اشتهاتون باز بشه.
برای رهایی از استرس زمان بذارین: کاهش استرس میتونه به اشتها کمک کنه. استرس و عصبی بودن از اینکه احساس گرسنگی کنین جلوگیری میکنه، پس از استرس رها بشین و خودتون رو با یه ماساژ، یه حمام داغ یا حتی مسافرت درمان کنین تا اشتهاتون احیا بشه.

غذاهای ساده بخورین: غذایی آماده کنین که مثل یه بچه دوسش دارین یا غذایی که راحت درست میشه. غذاهای ساده، راحت هضم میشن اما همچنان جذاب هم هستن، این نوع غذاها میتونن درمانی برای بی اشتهایی باشن.
طوری ورزش کنین تا به عرق کردن بیفتین: ورزش میتونه اشتها رو خوب کنه. قبل از صرف غذا یه پیاده روی س��یع داشته باشین یا خیلی کوتاه بدوین.

آب لیمو با آب بنوشین: آب لیمو به افزایش اشتها کمک میکنه. در طول روز جرعه جرعه آب لیمو بنوشین تا اشتهاتون باز بشه.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه