یک خواب شبانه خوب برای سلامتی خیلی مهمه. وقتی میخوابید، بدن نیروی تازه ای پیدا کرده و خودش را ترمیم میکنه.

یک خواب شبانه خوب برای سلامتی خیلی مهمه. وقتی میخوابید، بدن نیروی تازه ای پیدا کرده و خودش را ترمیم میکنه. بدون داشتن خواب خوب، نه تنها در طول روز احساس خستگی میکنید بلکه به احتمال زیاد خیلی سخت بتونید برای وظایف روزانتون تمرکز کنید. میتونید از تکنیک های مفیدی برای به خواب رفتن استفاده کنید تا خستگیتون رفع بشه و برای روز بعد آماده بشید.

روشهای به خواب رفتن برای زمانهایی که خوابتان نمیبرد

 

منابع حواس پرتی را حذف کنید
شاید برای خوابیدن مشکل داشته باشید چون ذهنتون بیداره. چیزهایی که باعث حواس پرتی میشه را حذف کرده تا آرامش پیدا کنید. همه چراغ ها را خاموش کنید و پرده ها را بکشید تا نور بیرون به اتاقتون راه پیدا نکنه. تلویزیون را که یک محرک بزرگ برای دور کردنتون از خوابیدنه را خاموش کنید. از دیگر محرکها مثل کتاب خواندن یا کامپیوتر دوری کنید. اینکه همه چیز را آرام و ساکت نگه دارید نکته ی کلیدی است. به کودکتون اجازه ندید با شما در تخت بخوابه چون حرکاتش میتونه مزاحمتون بشه که راحت بخوابید.

ترفندهای فکری
یک روش سنتی برای خوابیدن اینه که در ذهن خودتون گوسفندانی را تصور کنید و اونا را بشمارید، از بازیهای شمارشی دیگه ای مثل شمردن از ۳۰۰ به عقب هم میتونید استفاده کنید. نفس کشیدن و شمارشها را با هم هماهنگ کنید، ذهنتون را پاک کرده و همانطوری که در حال شمارش و نفس کشیدن هستید خودتان را دراز کشیده تصور کنید که با آرامش در حال استراحت کردن هستید.

بدنتون را آرام کنید
اگه هنوز هم بعد از این تلاش ها نتونستید بخوابید، شاید لازم باشه که از تخت خارج شده و بدنتون را آرام کنید. یک دوش طولانی آب گرم بگیرید. یک فنجان چای بابونه یا چای با ریشه سنبل الطیب بنوشید، هر دوی اینها حاوی عناصری آرامش بخش هستند. قبل از اینکه به رختخواب برید کمی حرکات کششی ملایم انجام بدید. یک یا دو حرکت کششی یوگا همزمان با تنفس های آرام به بدنتون کمک خواهد کرد که فشار و تنش را آزاد کنه.

رختخوابتون را درست کنید
با اینکه این عامل نادیده گرفته شده اما برای خوابیدن یکی از مهمترین عوامل رختخواب و تخت است. تخت و تشک قدیمی نقاط داغ را گسترش میده- جاهایی از تشک که گرمای بدن را نگه میدارد ودر نتیجه باعث میشه که تشک ناصاف بشه و اذیتتون کنه. به تشکتون ضربه بزنید یا اینکه بچرخونیدش و یا سعی کنید در سمتهای مختلفش بخوابید. محل قرارگیری بالش نیز مهمه چرا که باید گردن و سر شما را تا جایی که ممکنه راحت نگه داره. پس بالش مناسبی انتخاب کنید. اگر روی ملافه هایی که میخوابید احساس خارش میکنید اونا را تعویض کنید. از پتوهای سبک به جای پتوهای سنگین برای گرم کردن خودتون استفاده کنید تا راحت تر بخوابید.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه