قوز کردن یه عامل مهمیه که باعث میشه از بین ۵ نفر خانم، ۴ نفرشون به کمر درد مبتلا بشن و یا حتی ممکنه فلج کننده باشه. اما با توجه به محققان در دانشگاه کرنل و مرکز کلینیک کلیولند برای ستون فقرات با یه سری تغییرات کم میتونین این دردو ناپدید کنین.

راه هایی برای متوقف کردن کمر درد

هرروز با کامپیوتر به طور روزانه کار میکنین؟
قوز کردن یه عامل مهمیه که باعث میشه از بین ۵ نفر خانم، ۴ نفرشون به کمر درد مبتلا بشن و یا حتی ممکنه فلج کننده باشه. اما با توجه به محققان در دانشگاه کرنل و مرکز کلینیک کلیولند برای ستون فقرات با یه سری تغییرات کم میتونین این دردو ناپدید کنین.

سرتونو بالا بگیرین.
روی هماهنگی سر و گردنتون که درست بالای شونه هاتون باشن تمرکز کنین، سرتونو به سمت جلو فشار نیارین.

موس نزدیک دستتون باشه.
در حالت ایده آل باید نزدیک صفحه کلیدتون باشه که شما، شونه، بازو و مچ دستتونو موقع کلیک زیاد پیچ و تاب ندین.

نسبت به انتخاب صندلیتون حساس باشین.
از صندلی استفاده کنین که کمرتون از ناحیه پایین و پشت راحت باشه. بعد پشت صندلیو شیب دار کنین طوری که اون کمی خم شده باشه.

از شکم خودتون نفس بکشین.
در هر تنفس، درمورد طراحی ناف به سمت ستون فقرات خودتون فکر کنین که عضلات اصلی رو درگیر میکنه و قسمت بالای بدنو حمایت میکنه.

طوری بشینید که کیبورد در دسترستون باشه.
نیم تنه شما باید از نظر طول بازو دور از مانیتور باشه که تقریبا میشه ۵ یا ۷ سانت بالای سطح چشمتون.

پاهاتونو روی زمین بذارین.
پاهاتونو به اندازه عرض شونه از هم جدا کنین و اونا رو روی زمین صاف بذارین که کشش توی زانوها و قوزک پاهاتون آروم باشه.

استراحت کنین.
هر ساعت یبار از جاتون بلند بشین – به دستشویی برین یا تمرینای مربوط به شونه انجام بدین – که این کارا باعث میشه کاهش فشار روی ستون فقرات و افزایش گردش خون میشه.

زاویه درست رو پیدا کنین.
موقعیت زانوی خودتونو، به طور مستقیم در طول مچ پاهاتون، ۹۰ درجه تنظیم کنین. این باعث میشه ستون فقراتتون به راحتی عمود باشه.

شونه هاتونو بکشین.
شونه هاتونو به عقب و پایین و بالای لگنتون کشش بدین. تصور کنین که یه صفحه رو به حال تعادل روی سر خودتون گذاشتین و نمیخواین که اون بیفته.

به سمت جلو خم نشین.
این اتفاق زمانی میفته که لپ تاپ، کامپیوتر اصلی شما باشه و برای رسیدن به صفحه کلید و صفحه نمایش باید به جلو خم بشین.

پاهاتونو روی هم نندازین.
نشستن با پاهای روی هم باعث میشه که ستون فقرات شما صاف نباشه و شونه هاتون به حالت مربع نباشه و همچنین باعث کشش بیش از حد عضلات اطراف لگنتون میشه که خطر ابتلا به رگهای واریسی رو با قطع جریان خون بالا میبره. پس این کارو نکنین و راحت بشینین.

تلفن رو با شونه هاتون نگیرین.
نگه داشتن تلفن بین شونه و گوش در حالی که همزمان دارین چندتا کارو انجام میدین باعث نابودی گردنتون میشه. برای هر مکالمه که بیشتر از ۵ دقیق طول میکشه از هدست یا بلندگو استفاده کنین.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه