اضافه وزن، عدم وجود تناسب اندام، کمبود نفس و داشتن بیماری مزمن سبب می‌شود شما نتوانید به صورت فیزیکی و روانی از والدین مسن‌تان مراقبت‌های لازم را انجام دهید.

اضافه وزن، عدم وجود تناسب اندام، کمبود نفس و داشتن بیماری مزمن سبب می‌شود شما نتوانید به صورت فیزیکی و روانی از والدین مسن‌تان مراقبت‌های لازم را انجام دهید.

مسلما شما هم تمام تلاش‌تان را می‌کنید تا زندگی سالم‌تری را نسبت به والدین‌تان داشته باشید و به بیماری‌های آنها مبتلا نشوید. در این مطلب ما شما را با شش راه برای داشتن سبک زندگی سالم‌تر آشنا خواهیم کرد. به خاطر داشته باشید که زمانی فرا خواهد رسید که آنها به داشتن یک فرزند سالم نیازمند هستند.

راه هایی برای اینکه از والدینتان سالم تر باشید
کلم و سایر سبزیجات را فراموش نکنید.
بدون توجه به اینکه چاق یا لاغر هستید، سعی کنید تا بیش از پیش حواستان به وزن‌تان باشد. بهتر است تا روزانه پنج وعده میوه و سبزیجات مصرف نمایید. مصرف این میزان از سبزی و میوه، سکته قلبی، امراض قلبی و دیابت را از شما دور می‌کند و همچنین فشارخون شما را پایین نگاه می‌دارد. می‌توانید روزتان را با خوردن یک سیب و یا گریپ فروت در صبح شروع کنید و کم کم به پنج وعده در روز دست بیابید.

پیاده روی کنید؛ به پارک و باشگاه ورزشی بروید.
از زندگی نشسته دور شوید و اندکی تحرک را چاشنی زندگی روزانه خود کنید تا فشارخون، دیابت و کلسترول بالا از شما دور بماند. سعی کنید تا روزانه ۲۵ دقیقه تمرین بدنی انجام بدهید و تمرینات خود را ۵ بار در هفته تکرار کنید. در صورتی که تنبل هستید و نمی‌توانید به این میزان تمرین بدنی انجام دهید، می‌توانید تمرینات را کم کم با ۱۵ دقیقه پیاده روی آغاز کنید و زمان را به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه برسانید.

آخرین پک را بزنید.
اگر چندین سال است که به خودتان قول می‌دهید سیگار کشیدن را ترک کنید و موفق نمی‌شوید، شاید مراجعه به کلینیک‌ها و یا مراکز ترک سیگار بتوانند به کمک شما بیایند. در این صورت ظرف چند ماه ریسک مضرات سیگار را در خود کاهش خواهید داد.

گجت‌ها را خاموش کنید.
گذراندن زمان بیش از حد با ابزارهای دیجیتال خواب شما را مختل می‌کند و حتی شما نمی‌توانید میزان خواب مورد نیاز بدنتان را داشته باشید. مشکلات خواب همانطور که سن افراد زیاد می‌شود بدتر می‌شوند. نگاه کردن به صفحه لپ تاپ و یا گوشی موبایل شما را خواب آلود نخواهد کرد. سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خوابتان گوشی همراه، لپ‌تاپ، تبلت و دیگر ابزار دیجیتالی را خاموش کنید. زمانیکه به رختخواب رفتید دیگر از چک کردن فیسبوک و ایمیل دست بکشید.

آزمایش کشش را ��نجام دهید.
همانطور که سالهای می‌گذرد و سن شما افزایش می‌یابد، جابجایی ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و لیگمان‌های بلا استفاده در بدن دشوارتر می‌شود. یک آزمایش ساده انجام دهید و دستانتان را بالای سر ببرید. در صورتی که شما بیشتر روزتان را پشت کامپیوتر می‌گذرانید و یا در حال شستشوی ظروف هستید، بالا بردن دستها و کشیدن آنها برایتان دشوار خواهد بود. سعی کنید تا با حرکات کششی ساده این مشکل را برای دست‌ها، پاها و کمرتان رفع کنید.

قدرت بدنی‌تان را افزایش دهید.
همانطور که راه می‌روید، دوچرخه سواری می‌کنید و یا می‌دوید، سعی کنید تمرینات بدنی را برای افزایش قوای جسمی بیافزایید. می‌توانید با مراجعه به باشگاه بدن سازی از مربی بخواهید تا تمریناتی برای افزایش قوای جسمی به شما بدهد. به زودی شما احساس سلامت بیشتری خواهید کرد و می‌توانید از والدین مسن‌تان مراقبت لازم را به عمل آورید.

منبع: سالم زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه