بدون شک، هر دوی اون ها باعث پمپاژ عالی قلب و سوختن کالری میشه. و تا زمانی که شما بدنتون رو چه با دوچرخه سواری و چه با دویدن در حرکت نگه دارین، برنده این.

دوچرخه سواری یا دویدن؟ کدام بهتر است؟

بدون شک، هر دوی اون ها باعث پمپاژ عالی قلب و سوختن کالری میشه. و تا زمانی که شما بدنتون رو چه با دوچرخه سواری و چه با دویدن در حرکت نگه دارین، برنده این. اما کدوم فعالیت برای ازدست دادن چربی ها موثرتره؟ دوچرخه سواری و یا دویدن؟ کدوم برای استخوون ها؟ و کدوم برای پیشگیری از آسیب دیدگی؟ پاسخ: بستگی داره. مطالعات نشون میده که هم دوچرخه سواری و هم دویدن فواید منحصر به فردی ارائه میدن واینجا تو چهار زمینه، اون ها رو نسبت به هم می سنجیم:
چربی سوزی برنده: دویدن بر اساس یک مطالعه کوچیک در افرادی که به خوبی در ورزش مربوطه آموزش دیدن، در مجله بین المللی تغذیه ورزشی و متابولیسم ورزش چاپ شد، دویدن چربی بیشتری در مقایسه با دوچرخه سواری، هنگامی که با شدت مشابه انجام بشن، می سوزونه. با دویدن می تونه گروه های عضلانی بزرگتر و فیبرهای عضلانی بیشتری از چربی برای تولید انرژی استفاده کنن.
آسیب دیدگی برنده: دوچرخه سواری محققان دانشگاه ایالتی آپالاچی در مقایسه با دوچرخه سواری شدید و دویدن، فهمیدن که دوندگان مسافتای طولانی، آسیب عضلانی و التهاب پس از ورزش بیشتری در مقایسه با دوچرخه سواران تجربه می کنن.
یکی از دلایل: دوچرخه سواری یک تمرین کم فشاره که انجام اون برای بدنتون راحت تره و ممکنه انتخاب بهتری برای تازه کارها باشه.
استخوان برنده: دویدن برای حفظ استخوون های محکم بهترین گزینست. در تحقیقی که محققان دانشگاه میسوری در سال ۲۰۰۷ بر روی یک گروه از مردان بالغ و سالم انجام دادن، در دوچرخه سواران احتمال استئوپروز ستون فقرات (یک بیماری که خطر شکستگی را افزایش میده) ۷ برابر بیشتر از دوندگان بود. دویدن بر روی استخوون فشاری وارد می کنه که باعث تقویت اون ها میشه.
گرسنگی برنده: هر دوی اونا شما رو گرسنه می کنه؟ با توجه به مطالعه ای که در ۲۰۱۲ در بریتانیا انجام شد معلوم شد که در واقع ورزش اشتها رو کاهش می ده. محققان، غلظت هورمون گرسنگی مردان پس از دوچرخه سواری و یا دویدن رو اندازه گیری کردن. سطح گرسنگی تو هر دو ورزش در واقع تفاوتی نداشت و ورزش اشتها رو در هر دو کاهش می ده.
برنده کل:اگر چه به نظر می رسه دویدن برنده اس، ولی هر دوی آن ها نکات مثبتی دارن. دوچرخه سواری برای مبتدی ها مناسب تره، در حالی که دویدن برای کاهش وزن می تونه موثر تر باشه. بهترین گزینه، اینه که برای تندرستی هر دو رو در روتین ورزشی خود قرار بدین. هم لاغر شدن مهمه و هم آسیب دیدگی کمتر!

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه