تداخل تمرین استقامتی و قدرتی چیست ؟ علت بدست نیامدن نتیجه مورد نظر چیست؟ دوستان می خواهم مطلبی را برای شما به زبان ساده توضیح بدم که خیلی از دوستان درباره آن اطلاعی ندارند

تداخل تمرین استقامتی و قدرتی چیست ؟

تداخل تمرین استقامتی و قدرتی چیست ؟

علت بدست نیامدن نتیجه مورد نظر چیست؟

دوستان می خواهم مطلبی را برای شما به زبان ساده توضیح بدم که خیلی از دوستان درباره آن اطلاعی ندارند و با اجرای این نوع سبک تمرینی باعث عقب افتادن نتیجه دلخواهشان میشوند.

در ابتدا باید شرح کوتاهی از تمرینات استقامتی و چربی سوز و نیز تمرینات قدرتی و افزایش حجم بدهم و بعد در ادامه در باره تداخل تمرینی صحبت کنم.

تمرینات استقامتی به دو نوع استقامت قلبی، عروقی و استقامت عصبی، عظلانی تقسیم می شود. (۶ تا ۸ هفته مورد نیاز این گونه تمرینات است )

تمرینات استقامت قلبی عروقی
مثل ورزشهای مادر (دویدن ،شنا، دوچرخه سواری و ….) که معمولا با شتاب متوسط و در مدت طولانی انجام میشود با هدف کاهش وزن و افزایش استقامت.
تمرینات استقامت عصبی عظلانی
مثل تمرین با وزنه برای مثال ۲۰-۱۵ تکرار و ۳ ست متوالی با استراحت های ۳۰ثانیه بین هر ست و ۱ دقیقه مابین حرکات مختلف تمرینی که در روز تا ۸حرکت در گروهای مختلف عظلانی انجام میشود البته تمرینات ایستگاهی نیز جزوی از این تمرینات است که این نوع تمرینات نیز با هدف افزایش استقامت و چربی سوزی انجام می شود.

در هر دو نوع تمرینات استقامتی بالا نیاز به زمان زیاد و اعمال فشار متوسط می باشد تا این که بدن دوچار تخلیه گلیکوژنی شده و وارد سوخت و ساز چربی شود.

تمرینات افزایش حجم عظلانی و قدرتی (۴ تا ۶ هفته مورد نیاز است )
این تمرینات از نظز ساختاری کاملا با تمرینات استقامتی متفاوت می باشند برای مثال تمرین افزایش حجم که البته با وزنه انجام میشود به این صورت است که ۸-۱۲ تکرار ۴ست با ۱-۲ دقیقه استراحت بین هر ست و ۳-۵ دقیقه استراحت بین حرکات مختلف که معملا ۶ حرکت در روز می باشد و نیز تمرینات افزایش قدرت مثل : ۳-۵ تکرار ۴-۵ ست ،استراحت بین ست ها ۲-۳ دقیقه و استراحت بین حرکات مختلف ۵-۶ دقیقه ،که معمولا تا ۴ حرکت در روز می باشد این دو نوع تمرینی نیاز به انرژی گلیکوژنی بالا ، بازسازی سریع و نیز سنتز پروتین در عظله جهت عظله سازی دارند.

پس در این نوع تمرین نیاز به اعمال فشار زیاد بوده و هدف کاهش گلیکوژن عظله نمی باشد در صورتی که هدف حفظ آن بوده برای تولید انرژی مورد نیاز .

حالا چه اتفاقی رخ می دهد اگر این دو نوع تمرین با هم ترکیب شوند
انجام تمرین استقامتی با عث تخلیه گلیگوژن یعنی مهم ترین منبع تولید انرژی برای عظله شده و در پی آن در تمرین قدرتی بعدی عظله دچار کمبود ذخایر انرژی مورد نیاز خود برای اعمال فشار زیاد میگردد و در این صورت از کارایی افتاده و قادر به ایجاد نیروی کافی برا برانگیختن خود برای سنتز پروتین و عظله سازی نمی باشد.

از روی دیگر انجام تمرین قدرتی با فشار بالا نیز باعث تولید رادیکالهای آزاد و اسید لاکتات در عظله شده و در پی آن ایجاد خستگی عضلانی و کوتاه شدن مدت تمرین که این کاهش مدت تمرین باعث کاهش روند چربی سوزی در بدن شده.

نتیجه :
پس اگر به دنبال کاهش وزن و افزایش استقامت عضلانی هستید تمرینات استقامت قلبی ،عروقی و عصبی عظلانی انجام دهید.

و در صورتی که فقط به دنبال افزایش حجم و قدرت هستید تمرینات قدرتی و از انجام هر دو نوع تمرین در یک روز و حتی در دوره تمرینی خودداری کنید تا نتیجه مورد نظر را دریافت کنید.

گرداوری شده توسط تهران ۹۸

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه