یک کارشناس طب سنتی، تاثیرات ورزش روزانه به مدت ۲۰ دقیقه با معده خالی را تشریح کرد.

یک کارشناس طب سنتی، تاثیرات ورزش روزانه به مدت ۲۰ دقیقه با معده خالی را تشریح کرد.

سید جواد علوی درباره ورزش اظهار داشت: اگر افراد مبتلا به ضعف هضم و نفخ زیاد هستند از ورزش روزانه با معده کاملاً خالی به مدت ۲۰ دقیقه غافل نشوند.

به گفته وی توصیه شده است که وقتی ورزش تمام می‌شود فرد به حمام برود و با آب ولرم بشوید و دست‌ها و پاها و عضله‌های خود را به آرامی ماساژ دهد تا مواد زائدی که طب ورزش کردن در خون به حرکت درآمده از منافذ پوست بیرون آید و از بدن دفع شود.

ورزش

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: بهتر است که ورزش با حرکات آهسته شروع شود و به ‌تدریج حرکات شدیدتر شده و به حدی برسد که قوّت فرد می‌تواند, آن را تحمل کند, و سپس دوباره به تدریج آهسته‌تر شود تا ورزش به پایان برسد.

علوی بیان داشت: افراد بدانند که اگر حین ورزش دچار ضعف شدند باید ورزش را قطع کنند, اگر تپش قلبشان زیاد شد و صورتشان بیش از حد قرمز شد این زمانی است که ورزش را باید شدتش را کم کنند و کم کم به پایان برسانند.

وی درباره تاب سواری اضافه کرد: در کتاب مفرح القلوب نوشته حکیم اکبر ارزانی آمده است که یکی از موارد جالب توجه که به عنوان ورزش در کتب حفظ صحت طب ایرانی مورد توجه قرار گرفته است، «تاب سواری» است که با نام «ارجوجه» از آن یاد شده است.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: تاب سواری ملایم برای ناقهان، افرادی که دچار بیماری در دیافراگم، بی‌خوابی، نفخ، استسقا و نقرس هستند، مفید است، همچنین محرک اشتها و مهیا کننده فضولات بدن برای دفع است.

منبع: تسنیم

Share the post "تاثیرات ورزش روزانه به مدت ۲۰ دقیقه با معده خالی"

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • E-mail

Related posts:

  1. چند دقیقه بعد از بیدار شدن ورزش کنیم؟
  2. ۲۰ دقیقه ورزش روزانه برای آب کردن چربی شکم الزامی است
  3. ورزش در کدام اوقات روز تاثیرات مطلوب دارد؟
  4. ۱۵۰ دقیقه پیاده روی روزانه مساوی کاهش ابتلا به دیابت
Tweet تاثیرات ورزش روزانه به مدت ۲۰ دقیقه با معده خالی - تصویر 2
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه