به چشم یک فرد تمرین نکرده, تمرین قلبی و عروقی مرتب به ساخت توده عضلانی و توسعه سطح بیشتر استقامت جسمی کمک می کند. و همچنین به سبک زندگی فعال تر نیز کمک می کند, این در حالی است که قابلیت فیزیکی تان را هم حتی اگر پا به سن گذاشته باشید افزایش می دهد.

به این 4 دلیل تمرین 30 دقیقه ای باعث می شود شادتر شوید

به چشم یک فرد تمرین نکرده, تمرین قلبی و عروقی مرتب به ساخت توده عضلانی و توسعه سطح بیشتر استقامت جسمی کمک می کند. و همچنین به سبک زندگی فعال تر نیز کمک می کند, این در حالی است که قابلیت فیزیکی تان را هم حتی اگر پا به سن گذاشته باشید افزایش می دهد.

اما ورزش منظم مزایای بیش از این را بهمراه دارد, همچنین تاثیر قابل توجهی از لحاظ خوب بودن روانی نیز بهمراه دارد. ارتباط بین سلامتی جسمی و روحی هم بر همگان پوشیده نیست, بخصوص برای افرادی که بتازگی شروع به ورزش منظم کرده اند.

بنابر یک توضیح علمی, مهم است که بخاطر داشته باشید ورزش بعنوان لحظه ای استرس زا در ذهن انسان ثبت می شود. برای محافظت در برابر این, مغز پروتئینی بنام BDNF–Brain-Derived Neurotrophic Factor آزاد می کند, این پروتئین بعنوان سوئیچ راه اندازی مجدد خدمت می کند و باعث احساس آرامش و رضایت خاطر می شود. ضمنا, مغز همچنین ماده ای بنام اندورفین (endorphin) آزاد می کند, که همچنین برای مبارزه با استرس و به حداقل رساندن ناراحتی های جسمی ناشی از ورزش و در نهایت ایجاد احساس سرخوشی کمک می کند.

گفته های بالا به ذهن یک انسان عادی چه معنی می دهد؟ موارد زیر را در نظر بگیرید:

خلق و خو و چشم انداز روانی بهتر
بعد از تمرین, یکی از اولین چیزهایی که متوجه آن خواهید شد بهبود چشم انداز روانی تان است. به مرور که مغز مواد شیمیایی متعدد را برای کاهش استرس و درد فیزیکی منتشر می کند, از سطح خلق و خوی بهتر و چشم انداز مثبت تری در زندگی بهره مند خواهید شد. در نتیجه, احساس بهتری برای درگیر شدن با چالش ها و حل مشکلات خواهید داشت, و این در حالی است که رسیدگی به شرایط استرس زا و موانع پیش بینی نشده را بمراتب ساده تر می بینید.

افزایش سطح انرژی و خروجی فیزیکی
بی حالی و رخوت ویژگی فیزیکی است که معمولا با افسردگی در ارتباط است. به همین دلیل هم عدم فعالیت این وضعیت فیزیکی را تشدید می کند. یکی از بارزترین مزایای ورزش منظم این است که به افزایش سطح انرژی بدن منجر می شود, به این معنی که قدرت بدنی بیشتری دارید و تکمیل وظایف روزانه در خانه و ی�� محل کار برایتان آسانتر خواهد شد. با روز مولدی که پشت سر می گذارید, همچنین بیشتر احتمال دارد که از حسی واقعی بخاطر تکمیل کردن کارها و رضایت خاطری که برایتان حاصل می شود برخوردار شوید.

نرخ متابولیسم پایه BMI و تصویر جسمی سالمتر
شاید شناخته شده ترین مزایای فیزیکی ورزش منظم کنترل کاهش وزن باشد, که به نوبه خودش تاثیر مستقیمی بروی ظاهر و سطح اعتماد بنفس فیزیکی می گذارد. با یک رژیم ورزشی مرتب سوزاندن کالری و ایجاد ساختار بدنی ساده تر, از سطح اعتماد بنفس و عزت نفس افزایش یافته تان بهره مند می شوید . تاثیر این امر نباید دست کم گرفته شود, کسانی که تصویر جسمی مثبتی در ذهن شان دارند احتمال بیشتری دارد که زندگی شاد و رضایت بخش تری داشته باشند.

پایداری زیاد در برابر بیماری
همانطور که پا به سن می گذارید, تحقیقات نشان می دهد که احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی و عروقی, فشار خون بالا، دیابت و کلسترول بالا در شما وجود دارد. در حالیکه این ممکن است تا حدی به سن تان مربوط بشود, با این حال, سطح آمادگی جسمانی تان هم عاملی بمراتب موثر در تعیین شرایط جسمی تان وقتیکه پا به سن می گذارید است. در حقیقت, ورزش منظم باعث افزایش سطح لیپوپروتئین lipoprotein با چگالی بالا می شود, که باعث ساخت کلسترول خوب می شود و تری گلیسرید ناسالم را کاهش می دهد. این عامل به درمان بیماری کمک می کند, که به نوبه خود شما را به حفظ یک سبک زندگی فعال، مشغول و شاد وا می دارد.

حرف آخر
صرفنظر از علم پشت این قضیه, ورزش منظم دارای مزایای متعددی را در رابطه با سلامت روان و ظاهر ما است. به سادگی با تعهد به انجام دادن ۳۰ دقیقه ورزش قلبی و عروقی هر روز, شما می توانید به سوی بهره گیری از یک شیوه زندگی فعال تر که باعث بهبود سطح اعتماد به نفس, شادی و انرژی فیزیکی تان می شود گام بردارید.

منبع: genie.ir

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه