احساس خستگی و خواب آلودگی در طول روز میتونه روی بهره وریتون تاثیر بذاره. خواب آلودگی شما رو در محل کار کند کرده، چرخه خواب رو مختل میکنه و باعث میشه تا نتونین با امنیت رانندگی کنین. با چند تغییر ساده در روش زندگیتون میتونین با خواب آلودگی در طول روز مبارزه کنین

احساس خستگی و خواب آلودگی در طول روز میتونه روی بهره وریتون تاثیر بذاره. خواب آلودگی شما رو در محل کار کند کرده، چرخه خواب رو مختل میکنه و باعث میشه تا نتونین با امنیت رانندگی کنین. با چند تغییر ساده در روش زندگیتون میتونین با خواب آلودگی در طول روز مبارزه کنین. اگه به طور مداوم احساس خستگی میکنین باید با پزشک مشورت کنین.

  • جدول عادی خوابتون رو منظم کنین. اگه از شنبه تا پنجشنبه در تمام طول روز کار میکنین، باید هر شب در یه زمان خاص بخوابین و هر صبح هم در یه زمان خاص بیدار شین. از این برنامه در تعطیلات آخر هفته منحرف نشین. اگه تا پنجشنبه و جمعه تا دیروقت بیرون بمونین ممکنه روزای کاریتون خیلی سخت تر به خواب برین.
  • چرت بزنین. چرت زدن وسط روز به بدن کمک میکنه آروم بشه و بهتون احساس شادابی میده. البته نباید بیش از اندازه بخوابین چون در خواب شبانتون اختلال ایجاد میشه. پنجره رو باز کنین، یه موسیقی آرامش بخش بذارین و زنگ ساعتتون رو روی ۳۰ دقیقه تنظیم کنین. این زمان کافیه تا بهتون کمک کنه ذهنتون رو پاک کرده و در طول روز خواب آلوده نشین.

بهترین روشهای طبیعی مبارزه با خواب آلودگی

  • در طول روز مقدار زیادی آب بنوشین.کم شدن آب بدن باعث میشه کسل بشین و عملکرد موثر بدن کاهش پیدا میکنه. بعد از خواب شب مقدار زیادی آب از دست میدین، یه لیوان آب در صبح میتونه این آب رو برگردونه تا کمتر احساس خواب آلودگی داشته باشین.
  • عادات غذاییتون رو تغییر بدین. حتما صبحونه بخورین حتی اگه خیلی ساده باشه مثلا یه سیب یا یه تکه نون گندم. بدن کربوهیدرات رو به گلوکز که منبع اولیه انرژی برای همه سلول هاست تبدیل میکنه. بدون سوخت کافی در شروع روز، شانس اینکه در طول روز خواب آلوده بشین رو زیاد میکنین. وعده های غذاییتون رو پر از میوه ها، سبزیجات و مواد غذایی سبوس دار کنین. یه غذای چرب یا سرشار از قند ممکنه یه انرژی خیلی زیادی بهتون بده اما در مدت زمان خیلی کوتاهی از بین میره.
  • بیرون برین. کمی هوای تازه تنفس کنین و خودتون رو در معرض نور خورشید قرار بدین، اینکار باعث کاهش احساس خواب آلودگی بعد از ظهر میشه بخصوص اگه در محل کارتون پنجره ای نداشته باشین. تابش نور باعث میشه هشیار بمونین �� شبها بهتر بخوابین.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه