فعالیت ورزشی و فعال بودن برای سلامتی مورد نیاز است، ورزش می‌تواند خطر سرطان روده را کم کند. ورزش سیستم گوارش را بهتر میکند و جریان خون رازیاد میکند. بدین ترتیب روده‌ها بخوبی کار خواهند کرد

برای افزایش سلامت روده‌ها این ۵ ورزش را فراموش نکنید

فعالیت ورزشی و فعال بودن برای سلامتی مورد نیاز است، ورزش می‌تواند خطر سرطان روده را کم کند. ورزش سیستم گوارش را بهتر میکند و جریان خون رازیاد میکند. بدین ترتیب روده‌ها بخوبی کار خواهند کرد 

زندگی مدرن و پرمشغله به افراد این امکان را نمی‌دهد تا هفته‌ای ۵ رومز ورزش کنند. با این حال بالا بردن آمادگی جسمانی تا حدودی می‌تواند سلامت روده‌ها را تامین کند. همیشه می‌توان جایی برای ورزش در برنامه روزانه پیدا کرد.

۵ ورزش مختلف هستند که می‌توانند سیستم گوارش، روده‌ها و ماهیچه‌های شکم را قدرتمند کنند و کارایی این ارگان را افزایش دهند عبارتند از:

۱- پیاده روی و دویدن: این نوع ورزش ‌ها نیاز به تجهیزات خاصی ندارند. انجام این فعالیت‌ها جریان خون را به روده‌ها بیشتر می‌کند و کارایی سیستم گوارش را افزایش می‌دهد. پیاده روی ورزشی ملایم است و خطری ندارد. پیاده روی سریع یا دویدن ممکن است به زانوها و مفاصل فشار بیاورد. برای این که دویدن و پیاده روی سریع کمتر آسیب ایجاد کند باید بر سطح صاف‌تری تمرین کرد.

۲-درازونشست وکرانچ: این ورزشهای شکمی باعث افزایش قدرت عضلات شکم می‌شوند و بدین شکل بدن توانایی بیشتری برای خارج کردن سموم از سیستم گوارش پیدا می‌کند. بدین شکل سلامت روده‌ها افزایش پیدا می‌کند.

۳- یوگا: یوگا راهی مناسب برای از بین بردن استرس است. یوگا عضلات شکم را قدرتمند می‌کند و انعطاف پذیری را افزایش می‌دهد.

۴- طناب زدن: طناب زدن باعث افزایش ضربان قلب و جریان خون می‌شود. بدین شکل کارایی سیستم گوارشی افزایش پیدا می‌کند.

۵- ورزشهای آکروباتیک: حرکات آکروباتیک باعث افزایش قدرت عضلات شکم می‌شود و کارایی ارگان‌هایی ازجمله روده‌ها را افزایش می‌دهد. حرکات آکروباتیک مفرح بوده ودر ورزش روزانه تنوع ایجاد می‌کند.

منبع : مجله پزشکی دکتر سلام
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه