دویدن روی شن و ماسه ی ساحل یکی از بهترین کارهاییه که میتونین توی زندگیتون انجام بدین و هنوز هم رایگانه! پس پابرهنه به ساحل برین و شروع کنین به دویدن تا بتونین چندتا از فوایدش رو مشاهده کنین. پیاده روی، دویدن و دو سرعت، همگی برای بدن عالی هستن.

دویدن روی شن و ماسه ی ساحل یکی از بهترین کارهاییه که میتونین توی زندگیتون انجام بدین و هنوز هم رایگانه! پس پابرهنه به ساحل برین و شروع کنین به دویدن تا بتونین چندتا از فوایدش رو مشاهده کنین. پیاده روی، دویدن و دو سرعت، همگی برای بدن عالی هستن.

شن های روان یه ورزش کامل برای بدن فراهم میکنن که تاثیر شگفت انگیزی روی اون داره. این ورزش یه مکمل عالی برای تمرینات شماست، اگه میخواین به بدنتون نظم بدین و دنبال تمرینی هستین که در طبیعت باشه، پس حتما امتحانش کنین.

دویدن روی شن و ماسه های روان ساحل تقریبا برای همه کسانی که سطح متوسطی از تناسب اندام دارن مناسبه. اما برای کسانی که صدمه دیده هستن مناسب نیست چون شن های مرطوب حمایت کافی براشون فراهم نمیکنه. دویدن روی شن های روان فوایدی داره که یکی از اونا بهبود سلامت قلب و عروق میشه.

با دویدن روی ماسه ها قوی تر شوید!

 

و اما فواید دیگه ی دویدن روی شن های نرم :
کالری بیشتری میسوزونین: با هر گام بلندی که برمیدارین، کمی بیشتر در شن فرو میرین، که این امر باعث میشه شما انرژی بیشتری برای دویدن روی این سطح سخت بذارین.

خطر صدمه دیدن رو کاهش میده: عضلات و مفاصل تون خیلی بیشتر کار میکنن تا بتونن تعادل شما رو روی شن ها نگه دارن، که این امر از صدمات شایع دویدن پیشگیری میکنه. شن همچنین از صدماتی که به خاطر زمین خوردن و افتادن پیش میاد جلوگیری میکنه، چون روی سطح نرمی میدوید.

مقاومت رو افزایش میده: دویدن روی شن برخلاف باد، چابکی و قدرت پاهای شما رو تقویت میکنه.

تاثیر کمی روی مفاصل داره: دویدن روی شن های نرم برای مفاصل شما عالیه چون شکلی از یه فعالیت کم تاثیر است. این ورزش مفاصل رو تمرین میده بدون اینکه خطر زیادی برای ساق پا داشته باشه.

پا و ساق پا رو ورزش میده: وقتی پابرهنه روی شن میدوید، انگشتان داخل شن ها گیر میکنن و باعث میشن که فشار بیشتری به ماهیچه های ساق پا بیاد و در نتیجه این عضلات تقویت بشن.

خلق و خو رو بهبود میده: طبیعت اطراف باعث بالا رفتن روحیه میشه. تنفس هوای دریا نه تنها عملکرد ذهن رو بالا میبره، بلکه کارایی رو هم بهبود میده.

نکاتی که باید برای حفظ امنیت خودتون در ذهن داشته باشین:
از دویدن روی سطوح شنی شیب دار خودداری کنین تا از صدمه دیدن تاندون ها و رباط ها جلوگیری بشه. به جای اینکار روی سطح صاف یا شن مرطوب بدوید.

مراقب اشیا تیز داخل شن ها باشین، مثل تکه های شیشه، صدف های شکسته و خرچنگ ها.

بیش از حد این ورزش رو انجام ندین، چون دویدن روی شن سرعت گام های شما رو میگیره. صبور باشین و استقامت خودتون رو در طول زمان بالا ببرین.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه