ورزش قسمت مهمی از یک زندگی سالمه. به گزارش هاروارد(برای سلامت انسان)، ورزش منظم میتواند تغییرات قابل توجهی در سوخت و ساز بدن و سلامت قلب بوجود آورد.

ورزش قسمت مهمی از یک زندگی سالمه. به گزارش هاروارد(برای سلامت انسان)، ورزش منظم میتواند تغییرات قابل توجهی در سوخت و ساز بدن و سلامت قلب بوجود آورد. ورزش فقط از نظر بدنی شما را قوی نمیکند بلکه سلامت روانی شما را نیز بهبود میبخشد. ورزش روزانه به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک میکند. برای بهره بردن از مزیت های سلامتی و بهداشت کارشناسان توصیه میکنند که شما هر روز نیاز به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش دارید.

اهمیت ورزش برای زندگی سالم

مزایای ورزش:
با وزرش روزانه و منظم مزایای بسیاری نصیب شما میشه که برخی از آنها به شرح زیر است:
کنترل وزن
مبارزه با بیماریها
بهبود خلق و خو
افزایش انرژی
کاهش ناراحتی و افسردگی
خواب بهتر
ساخت و حفظ سلامت استخوانها، عضلات و مفاصل
افزایش میزان متابولیسم پایه
کاهش خطر احتمال ابتلا به سرطان روده ی بزرگ
انواع ورزش:
ورزش انواع مختلفی دارد اما ما اینجا ۴ نوع عمده از تمرینات را شرح میدهیم که عملکردهای حیاتی بدن را تغییر میدهد.
ورزشهای قدرتی و مقاومتی: تمریناتی است که قدرت عضلات و استخوان ها را بهبود میبخشد. وزنه برداری و بدن سازی از جمله تمریناتی هستند که عضلات و استخوانهای شما را قوی تر میکند.
ورزشهای انعطاف پذیری: تمریناتی است که باعث بهبود انعطاف پذیری مفاصل و عضلات میشود.حرکات کششی و یوگا بهترین تمریناتی هستن که بدن شما را انعطاف پذیرتر میکند.
ورزشهای ایروبیک(هوازی): برای داشتن قلبی سالم شما به انجام ورزشهای هوازی نیاز دارید. تمام تمریناتی که باعث بهبود استقامت و قدرت بدنی میشوند بعنوان تمرینات هوازی طبقه بندی میشوند. بهترین تمرینات هوازی پیاده روی سریع، شنا، دوچرخه سواری و بالارفتن از پله هاست.
ورزشهای تعادلی: این نوع ورزش شامل تمریناتی موجب افزایش هماهنگی و تعادل شما میشود.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه