استرس یا احساس ضعف میتونه شما را به سمت “تقویت روحی” و از بین بردن استرس ببره که در نهایت باعث احساس بدتری در شما میشه، مثل پرخوری، روی آوردن به دخانیات، وقت گذرانی بیش از اندازه برای خرید کردن یا حتی از بین بردن یک رابطه عاطفی. برای نجات خودتون از استرس با روشی سالم و درست، باید مجهز به عوامل ضد استرس باشید، تا بتونید فورا تسکین پیدا کرده و احساس خوبی داشته باشید.

استرس یا احساس ضعف میتونه شما را به سمت “تقویت روحی” و از بین بردن استرس ببره که در نهایت باعث احساس بدتری در شما میشه، مثل پرخوری، روی آوردن به دخانیات، وقت گذرانی بیش از اندازه برای خرید کردن یا حتی از بین بردن یک رابطه عاطفی. برای نجات خودتون از استرس با روشی سالم و درست، باید مجهز به عوامل ضد استرس باشید، تا بتونید فورا تسکین پیدا کرده و احساس خوبی داشته باشید.

الزامات کاهش استرس: ۸ روش برای تازه کردن، احیا و بازیابی درونی

  • خودتون میدونید که چه آهنگی با روحتون صحبت میکنه. یک لیست از آهنگهای مورد علاقتون را همیشه جلوتر از زمان گرد آوری کرده و اونا را برای پخش در گوشی یا ماشینتون آماده کنید. به این ترتیب با گوش دادن این آهنگها ذهنتون به سرعت به یک مکان شاد برمیگرده. طبق گفته های انجمن روانشناسان آمریکا به زمان زیادی برای تحریک احتیاج ندارید، حتی ۱۰ دقیقه زمان در روز میتونه به کاهش سرعت پاسخ استرس بدنتون کمک کنه.
  • یک حرکت کششی ساده یوگا یاد بگیرید و اونو در تمریناتتون وقتی که استرس بالایی دارید جای بدید. طبق گفته ی آکادمی پزشکان خانواده آمریکا: ورزش کردن تسکین دهنده ای خوب برای استرس و راه سالمی برای رهایی از انرژی و تنشهای ذخیره شده است. یوگا انواع و حرکات مختلف تناسب اندام مخصوص برای هر فرد داره، پس اونی که برای تمرینات شما مناسبه انجام بدید.
  • برای خودتان یک کتاب داستان جالب بخرید حتی اگر وقت زیادی برای خواندن در راه درستش ندارید. کتاب خوندن روشی آرام بخش برای دفعه ی بعدی است ک�� منتظر نشسته اید، پس همه ی کاری که باید انجام بدید اینه که کتاب مورد علاقتون را زمانی باز کنید که به یک راه فرار بدون استرس نیاز دارید.
  • پارک برید. پارکی را در شهرتون انتخاب کنید که معمولا به اونجا نمیرید و قدم بزنید. این راه آسونیه تا دید خودتون را تغییر بدید و از کار سخت روزانه کمی دور بشید و استراحت کنید. وقتی به جایی میرید که مردم در حال استراحت کردن و لذت بردن هستن به شما نیز کمک میکنه تا آرامش بگیرید.
  • به یک دوست قدیمی زنگ بزنید تا ازش خبر بگیرید. نگران این نباشید که خیلی وقته باهاش صحبت نکردید- اینجوری موضوعات و اتفاقات بیشتری وجود داره تا درباره اش صحبت کنید هر چیزی که در زندگیتون در حال اتفاق افتادنه با دوستتون درمیون بذارید و حرفای اون را هم بشنوید- این کار استرس شما را در مسیر دیگه ای قرار میده تا دیدتون را وسیع تر کرده و تصویر بزرگتری از زندگیتون را ببینید.
  • استرس در بدنتون یک پاسخ طبیعی به وضعیت های تهدید آمیزه، اما همچنین میتونه انرژی اون را به شکل تنش دربیاره. میتونید با ماساژ دادن بدنتون از استرس خودتون کم کنید. مثلا یک ماساژور بخرید و مناطقی از بدنتون را که بیشتر مشکل دارند را مثل گردن و شانه هاتون را هدف قرار بدید.
  • (برای خانوما) همیشه یک رنگ لاک جدید برای ناخن هاتون انتخاب کنید. یک شیشه لاک ریخت و پاش حساب نمیشه، رنگهای شاد بخرید. شیشه های لاک را جاهایی قابل دیدن بذارید تا دفعه ی بعدی که چشمتون بهشون میافته لحظه ای را برای خودتون اختصاص داده و لذت ببرید.
  • اگه استرس زیادی دارید به حموم برید و وان را تمیز کرده و با حبابهای صابون پرش کنید. اگر حموم نور زیادی داره میتونید اونا را خاموش کرده و به جاشون شمع بذارید یا چراغای شب تاب رو روشن کنید تا فضا براتون آرامش بخش تر بشه، از عودهای خوش بو مثل اکالیپتوس، اسطوخودوس، رز یا وانیل نیز میتونید برای عوض کردن فضا استفاده کنید.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه