چقد براتون عجیبه که شنا ابزار کاهش وزن باشه یا فقط یه تمرین عالی برای تحرک مفاصل یا نگه داشتن تناسب اندام باشه؟

چقد براتون عجیبه که شنا ابزار کاهش وزن باشه یا فقط یه تمرین عالی برای تحرک مفاصل یا نگه داشتن تناسب اندام باشه؟ مثل ورزش های دیگه یا تمرینات متوسط مثل پیاده روی، شنا ورزش عالی است تا التهاب رو دور نگه داشته و به کاهش وزن و پایین آوردن خطرات بیماری های دژنراسیون (degenerative diseases) کمک کنه. اما آیا واقعا شنا کردن به کاهش وزن کمک میکنه؟

وقتی که تمرین جدیدی رو شروع میکنین، معمولا دوست دارین وزن کم کنین. به این دلیل که بدن با چالش جدیدی روبرو شده و تلاش زیادی میکنه، از این رو مقدار زیادی کالری سوزونده میشه. اما با گذشت زمان بدن با استفاده از روش هایی این فعالیت های مشابه رو کنترل کرده و کمتر تلاش میکنه و در نتیجه کالری کمتری سوزونده میشه. به همین دلیل، اگه شما ورزش رو شروع کنین، شنا میتونه یه تمرین عالی برای سوزوندن اون کالری ها باشه و در نهایت شاهد کاهش وزن باشین. باید یادتون باشه که مراقب مواد غذایی که میخورین باشین.

اما شنا چطور باعث میشه که وزن کم کنیم، و یه برنامه پایدار برای کنترل وزن چیه؟ درست مثل پیاده روی یا پرش، شنا به عنوان یه تمرین قلبی عروقی، کل بدن رو تمرین میده. مثل پیاده روی، شنا با حرکات ساده اثرات مشابه ای داره.

آیا شنا کردن به کاهش وزن کمک می کند؟

شنای آزاد (یا پروانه) میتونه بیشتر از ۳۵۰ کالری در هر ۳۰ دقیقه بسوزونه. اما در شنای تفریحی ۲۰۰ تا ۲۵۰ کالری در هر ۳۰ دقیقه سوزونده میشه. اگه برای یک ساعت شنا کنین بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ کالری میسوزنین که خیلی خوبه. اما با توجه به چیزی که گفتیم، بدن خودش رو با تمرین مطابقت داده و کالری های کمتری سوزونده میشه. پس قوانینی وجود داره که مستلزم یه برنامه کاهش وزن هستن:

تمرینات ترکیبی انجام بدین: شنا یه ورزش عالیه. اما برای کاهش وزن، باید تمرینات دیگه ای هم انجام بدین. مثلا یوگا میتونه روند کاهش وزن رو سرعت بده. ترکیب تمرینات باعث میشه ماهیچه ساخته بشه و در نتیجه سوخت و ساز بدن بالا بره.
ورزشی برای بالا بردن سوخت و ساز: دو سرعت برای بالا بردن سوخت و ساز عالیه. اما کی میگه که نمیشه توی استخر دو سرعت رو امتحان کرد! به جای عرق کردن توی پارک، به استخر برین و خودتون رو گرم کنین. بعد تا جایی که میتونین با سرعت شنا کنین (فکر کنین که یه کوسه دنبالتونه!). متوقف بشین و آروم به عقب شنا کنین. دوباره انجامش بدین. حداقل ۶ تا ۸ بار این تمرین رو انجام بدین تا کل بدن رو به چالش کشیده و سوخت و ساز رو افزایش بده. افزایش سوخت و ساز قطعا برای یه برنامه کاهش وزن خوب لازمه.
تغذیه درست: هر تمرینی با تغذیه درست تکمیل میشه. برای تغییر در سوخت و ساز (به خاطر عضله سازی) باید مقدار کافی پروتئین مصرف کنین.

در حالی که ما شنا رو به عنوان بخشی از هر برنامه تمرینی که هدفش کاهش وزنه توصیه میکنیم، میدونیم که هر تمرینی که فقط شامل یه نوع ورزش بشه، ممکنه به نتیجه دلخواهی میخواین منجر نشه. پس شنا کنین، و هوشمندانه و سخت ورزش کنین.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه