راههای زیادی برای ورزش کردن و کاهش ذخایر چربی بدن وجود داره، چیزی که هست اینه که زیاد این جمله ها را میشنوید: اگر به اندازه ی کافی ورزش کنی وزنت کم میشه!

راههای زیادی برای ورزش کردن و کاهش ذخایر چربی بدن وجود داره، چیزی که هست اینه که زیاد این جمله ها را میشنوید: اگر به اندازه ی کافی ورزش کنی وزنت کم میشه! اگر فقط پیاز بخوری وزن کم میکنی! هدف مقاله اینه که راه درست رو انتخاب کنید تا بدنتون در طول زندگی و وزنتون در تعادل باقی بمونه. کاهش وزن یک تغییر بزرگ زندگیه و رژیم های غذایی احمقانه علاوه بر عدم کارایی بدنتون رو از تعادل سالم خارج میکنه.

آقایان بخوانند: چگونه چربی ها را بسوزانید!

گام ها

  • بستگی به سایز و تحرکتون، باید گام به گام شروع کنید.شاید یه کمی احساس کنید که برنامه ی کاهش وزنتون خیلی برای شما سبکه اما باید همین مسیر رو ادامه بدین. اول اجازه بدید که بفهمید چقدرتوان دارید و از صدمه زدن به خودتون خودداری کنید.
  • باشگاه بروید. با تمام توان تمرین نکنید! با برنامه های کاهش وزن ساده و سبک شروع کرده و تمرینات خودتونو رو به جلو برنامه ریزی کنید.
  • برای سه هفته ی اول، ۳ بار در هفته به باشگاه برید و تمام بدن رو تمرین بدین. البته مطمئن بشین زیاد سنگین نباشه.
  • پس از سه هفته، بدن خود رو به این بخشها تقسیم کنید: بازوها و قفسه سینه، کمرو پاها، مرکز بدن. حالا سه بخش جداگونه برای کار کردن دارید.
  1. دوشنبه ها بازوها و قفسه سینه؛ بهتره هردو رو با هم تمرین بدین.
  2. سه شنبه ها مرکز بدن، تمرینات کششی و قدرتی. امروز تمرینات مخصوص کمرتون را انجام ندید زیرا تمرینات قفسه سینه و بازوها رو تحت تاثیر قرار میده!
  3. چهارشنبه ها کمر و پاها. به ورزشهای کمرخود توجه داشته باشید، شماباید تمرینات کمر رو با تمرینات قفسه سینه درمقابل هم قرار بدین یا اینکه قوز دربیارید! پاهاتون قوی هستند. اونها شما را حرکت میدن، بنابراین شما باید اونها را به خوبی تمرین بدین تا سودمند باشند.
  • حالا به خودتون بستگی داره چقدر در هفته تمرین کنید: فقط مطمئن شید که فقط یک قسمت بدن رو بیشتر از یکبار در هر ۳۶ ساعت تمرین نمیدید ، این مقدار زمان به شما اجازه میده تا نیروی خودتونو بازیابی کنید.
  • حالا اگه شما یک رژیم غذایی خوب رو نگه دارید و تمرینات رو ادامه دهید، تفاوت رو خواهید دید، سایز لباسها تغییر میکنه، انرژی بیشتری دارید و در قدمهاتون احساس جهش میکنید.
  • موفق باشید، شما میتوانید از پسش بربیاید! از دستورالعمل شخص دیگری پیروی نکنید. اینکه چه کارهایی انجام دهید رو خودتون انتخاب کنید. اگه شما از یک برنامه پیروی کنید نتیجه ی مثبتی خواهید گرفت.

نکات:

  1. یکی از تیشرت های تنگتون رو بردارید، این میشه اولین هدفتون. وقتی شما تیشرت رو پوشیدید و اندازه بود به هدفتون رسیدید! حالا یک تی شرت سایز کوچکتر بردارید.
  2. همیشه مطمئن بشین که به درستی و به اندازه تمرین میکنید. نه اینکه با زیاده روی به خودتون صدمه بزنید.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :